خراسان/ هر مادری می‌داند تمیز نگه‌داشتن خانه با وجود بچه کار بسیار دشواری است. شما با وجود چند کودک بازیگوش حتی به‌ندرت  زمان خالی برای خودتان پیدا می‌کنید، چه برسد به این‌که وقت برای تمیز کردن منزل و رسیدن به اوضاع خانه را داشته باشید. در ادامه چند ویژگی رفتاری زنانی را که با وجود کودک همیشه خانه‌ای مرتب دارند، بررسی خواهیم کرد.
  
 برنامه روتین روزانه داشته باشید  |چند کار را برای خود مشخص کنید و آن‌ها را به طور منظم و هر روز انجام دهید. به‌طوری که جزو برنامه روزانه شما شوند. برای مثال می‌توانید هر روز صبح که از خواب بیدار شدید، تخت خودرا مرتب کنید یا شب‌ها قبل از خواب ظرف‌های کثیف را بشویید.
 با نامنظم‌ترین منطقه شروع کنید  |هنگام شروع هرکاری ما بیشترین انرژی و انگیزه را داریم پس بهتر است در ابتدای مسیر با سخت‌ترین کار شروع کنید. نامنظم‌ترین و کثیف‌ترین نقطه خانه را پیدا   و کار خود را با آن‌جا شروع کنید.
 نقاط پر رفت‌و‌آمد را پیدا کنید |نقاطی از منزل را پیدا کنید که در مسیر کودک‌تان است. این نقاط معمولا همیشه به هم‌ریخته هستند. این منطقه را همیشه در شب و وقتی فرزندتان خوابیده است، مرتب کنید تا حداقل از داشتن خانه‌ای مرتب در چند ساعت از شبانه روز لذت ببرید.
 محصولات بهداشتی را در جای مناسب بگذارید  |شاید این نکته بسیار ساده و بدیهی به‌نظر برسد اما قرار دادن وسایل بهداشتی و تمیزکننده در جای مناسب، به شما انگیزه لازم برای مرتب کردن را خواهد داد. برای مثال بهتر است محصولات مربوط به لباس شویی در کنار آن و محصولات شست‌‌و شوی سرویس بهداشتی یا گاز و آشپزخانه در محدوده خودش باشد.
 از بالا به پایین کار کنید  |از بالای یک اتاق شروع و به سمت پایین حرکت کنید زیرا  ممکن است  گرد و غبار و خاک به زمین بریزد. بنابراین اول از همه هر اتاق را مرتب و سپس گردگیری کنید و در آخر تی بکشید یا جاروبرقی کنید.
 اسباب و اثاثیه خود را جابه‌جا کنید |زیر مبلمان شما می‌تواند محلی برای تجمع گرد و غبار و خاک باشد بنابراین مبلمان را جابه‌جا کنید و هر ماه یک بار زیر آن را تمیز کنید. مطمئن باشید هر زمان که مبل‌های اتاق نشیمن خود را حرکت دهید، چندین اسباب بازی یا حتی ممکن است کاسه باقی مانده غذا ی کودک خود را آن‌جا پیدا کنید!
منبع: pintrest