تسنیم/ وزیر دفاع آمریکا کره‌شمالی را تهدیدی بالقوه در آینده نزدیک برای این کشور خواند.

به گزارش یونهاپ، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه هشدار داد که آمریکا همچنان با تهدیدات بالقوه‌ای از سوی کره شمالی مواجه خواهد بود. اسپر بر لزوم نیاز به تقویت بیشتر متحدان ایالات متحده و توانمندی‌های دفاعی این کشور تأکید کرد.
وزیر دفاع آمریکا در وبیناری به‌میزبانی اندیشکده شورای آتلانتیک گفت: از زمان انتخابم به‌عنوان وزیر دفاع از یک سال پیش، اولویت اول من اجرای راهبرد دفاع ملی بوده است. راهبرد دفاع ملی به ما این موضوع را گوشزد می‌کند که اکنون در عصر رقابتی قرار داریم که رقبای ما چین و روسیه هستند.
وی ادامه داد: در همین زمان ما با تهدیدات بالقوه‌ای از سوی کشورهایی مانند کره شمالی و ایران مواجهیم، در نهایت و متأسفانه ما با سازمان‌های افراط‌گرای خشنی در سالهای آتی مواجه خواهیم شد.
این برای اولین بار در چند ماه اخیر است که وزیر دفاع آمریکا کره شمالی را یک کشور سرکش خطاب کرده است؛ اظهارنظری که بدون شک باعث خشم کره شمالی خواهد شد.
اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا پس از رونمایی کره شمالی از موشک بالستیک دوربرد جدید در هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب حاکم این کشور مطرح شده است و شاید همین موضوع باعث تغییر لحن وزیر دونالد ترامپ نسبت به پیونگ‌یانگ بوده باشد.