جالبز

مجله اینترنتی و سبک زندگی

خانه / سرگرمی / آیا میدانید / میدانید برای یک رول دستمال توالت چند درخت قطع می شود؟

میدانید برای یک رول دستمال توالت چند درخت قطع می شود؟

دستمال توالت

برای تولید ۱ رول دستمال توالت چقدر درخت قطع شده استفاده می شود؟

کاغذ توالت یکی از مهم ترین اختراعات در تاریخ جوامع بشری است. چینی ها اولین جامعه ای بودند که برای اهداف بهداشتی در قرن ششم میلادی از کاغذ استفاده کردند. چینی ها اغلب مسئول پیشرفت در کاغذ توالت از قرن ۱۴ بودند و تولید انبوه کاغذ توالت در استان Zhejiang وجود داشت.

جدا از چینی ها، افراد دیگری که به اختراع کاغذ توالت کمک کردند جوزف و سث ویلر)بودند. همانند دیگر محصولات کاغذی، کاغذ توالت از درختان ساخته می شود. امروزه سرانه مصرف کاغذ توالت جهانی کم تر از ۴ کیلوگرم است در مقایسه با آمریکای شمالی که در آن ۲۳ کیلوگرم سرانه مصرف است .

تخمین زده می شود که یک درخت می تواند ۱۰۰ پوند یا تقریبا ۱۵۰۰ رول کاغذ توالت بسازد ؛ این تنها بخشی از این حقایق است که در ادامه این بخش از سرگرمی جالبز به توضیحات بیشتر آن خواهیم پرداخت.

درختان و تولید کاغذ توالت

با توجه به متخصصین صنعت، می توانZhejiang از یک درخت برای ساخت تقریبا ۱۰۰ پوند کاغذ توالت با وزنی حدود ۰.۵ پوند استفاده کرد. به خاطر تفاوت در اندازه و شکل درختان، اغلب ریاضی دانان ترجیح می دهند که از حجم چوب در محاسبه تعدادی که یک درخت می تواند رول دستمال تولید کند، استفاده کنند.

ریاضی دانان در یوتوپیا، اظهار داشتند که یک متر مکعب چوب می تواند حدود ۴۰ تا ۸۰ لوله دستمال کاغذی تولید کند. با وجود این محاسبات، آن ها اشاره کردند که برخی عوامل می توانند بر حجم چوب تاثیر بگذارند و در نتیجه تعداد صفحات کاغذ توالت تولید شده را تغییر دهند.

یکی از عواملی که می تواند بر توده چوب تاثیر بگذارد خشک کردن چوب است که مقدار رطوبت آن را کاهش می دهد. با توجه به جعبه ابزار مهندسی، زمانی که یک تکه چوب خشک می شود و مقدار رطوبت تا ۲۰ درصد کاهش می یابد، وزن آن حدود ۵۰ درصد کاهش می یابد.

عاملی دیگر که بر توده چوب تاثیر می گذارد نوع درختی است که درختان مختلف چوب با حجم مختلف را تولید می کنند. با در نظر گرفتن این عوامل، محاسبه تعداد کاغذ توالت به گونه ای که یک درخت می تواند تولید کند بسیار دشوار است.

نظام تصوری برآورد می کند درختی ۴۰ فوتی که کاملا مخروطی است و قطر ۱.۵ فوتی در سطح زمین قرار دارد می تواند ۱۴۴۰ رول تولید کند اما درخت های مخروطی شکل وجود ندارند چون اغلب درختان یک عرض تقریبا یکنواخت دارند تا وقتی که ناگهان از بین بروند.

برای دستمال توالت چند درخت قطع می شود؟

 برای تولید دستمال توالت چند درخت قطع می شود؟

تاثیر محیطی و اثرات مخرب کاغذ توالت

به دلیل اهمیت استفاده از کاغذ توالت در سرتاسر دنیا، تعداد زیادی درخت برای تولید کاغذ توالت قطع می شود. نرخ سریع جنگل زدایی تاثیر قابل توجهی بر الگوهای آب و هوایی جهان داشته است چرا که منجر به کاهش میزان بارش در برخی مناطق می شود.

صنعت کاغذ توالت برای کاهش اثرات زیست محیطی تولید کاغذ توالت که شامل استفاده از فیبرها به عنوان مواد خام در تولید کاغذ توالت و نیز استفاده از سوخت های زیستی برای کاهش استفاده از سوخت های کربنی و کاهش انتشار کربن آن ها است، اقداماتی انجام داده است.

با تولید دستمال توالت چند درخت قطع می شود؟

 کاغذ توالت چه اثرات مخربی دارد؟

افزایش استفاده از کاغذ توالت

موسسه ورلد واچ نشان می دهد که تعداد افرادی که از کاغذ توالت در سراسر دنیا استفاده می کنند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش عمدتا به افزایش فرهنگ غربی نسبت داده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *