اسب بخار/ شرکت «فولکس واگن» به تازگی با معرفی «تیگوان X» خانواده این کراس اوور محبوب را گسترش داده است.
شرکت فولکس واگن، که حضور گسترده و موفقی را در بازار چین تجربه می کند، از نسخه جدید تیگوان کوپه با نشان X در این کشور پرده برداشته است. تیگوان X نسبت به نسخه استاندارد از طراحی جذاب تر و اسپرت تری بهره می برد. شرکت فولکس واگن در ابتدا تیگوان X را تنها در بازار چین عرضه می کند، اما احتمال معرفی این خودرو در سایر بازارهای جهانی نیز وجود دارد. چهره تیگوان X در قسمت جلو تفاوت چندانی با نسخه استاندارد ندارد.

 به همین ترتیب، در چهره خودرو شاهد قرارگیری چراغ های دوگانه باریک و کشیده هستیم که چراغ های روز را نیز در خود جای داده اند. افزون بر این، استفاده از جلوپنجره کرومی با خط های افقی و دو ورودی هوا در قسمت زیرین سپر نیز بر جذابیت چهره فولکس واگن تیگوان X افزوده است. شایان ذکر است که فولکس واگن، نسخه جدید تیگوان را با تریم R-Line معرفی کرده است. در این تریم، سپر جلو ظاهر تهاجمی تری دارد. شباهت طراحی میان تیگوان X و نسخه استاندارد تنها تا ستون B خودرو ادامه می یابد.

در قسمت عقب خودرو شاهد طراحی کاملاً متفاوتی هستیم که به همراه سقف و صندوق عقب شیب دار، ظاهر کوپه مانندی را به مدل مورد بحث بخشیده است. افزون بر حالت فست‌بک نوآورانه شیشه عقب تیگوان X، چراغ های عقب این خودرو نیز ظاهری متفاوت و کاملاً جدید دارند. لایت بار میان دو چراغ، باله کوچک روی صندوق و دو خروجی اگزوز در دو سوی سپر از دیگر نکات قابل توجه طراحی فولکس واگن تیگوان X هستند. از نظر ابعاد بدنه، خودرو دارای ۴٫۷۶۴ میلی متر طول، ۱٫۸۵۹ میلی متر عرض، ۱٫۶۲۸ میلی متر ارتفاع و فاصله طولی بین محورهای ۲٫۷۹۱ میلی متر است.

مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان X
شرکت فولکس واگن برای کراس اوور تیگوان X دو انتخاب پیشرانه را درنظر گرفته است. اولین پیشرانه که برای نسخه های پایه ای درنظر گرفته شده از نوع ۲ لیتری توربوی بنزینی با ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور است. در تریم های بالارده، همین پیشرانه با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور موجود است. انتقال قدرت در هر دو نسخه توسط جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه خودکار DSG به چرخ های جلو صورت می گیرد، در حالی که، در نسخه بالارده امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک ۴Motion نیز وجود دارد. تاکنون قیمت درنظر گرفته شده برای فولکس واگن تیگوان X منتشر نشده است.