بر اساس اطلاعاتی که شرکت چری منتشر کرده بر روی آریزو ۵ GT موتور بنزینی توربو ۱.۶ لیتری با جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر Getrag نصب خواهد شد. یعنی همان موتور و جعبه‌دنده‌ای که بر روی تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو و نصب‌شده است، بله اینجا درست نوشته‌شده است و اشتباه چاپی رخ نداده زیرا در چین بر روی نسل جدید تیگو ۷ با پسوند پرو موتور بنزینی توربو ۱.۶ لیتری با جعبه‌دنده ۷سرعته دوکلاچه تر Getrag نصب می‌شود و این موتور بنزینی توربو ۱.۵ لیتری با جعبه‌دنده ۹سرعته CVT متعلق به نسخه معمولی نسل جدید تیگو ۷ است. البته به‌جز ایران در بازارهای صادراتی دیگر نیز به خاطر عرضه هم‌زمان نسل قبلی و نسل جدید تیگو ۷، به نسخه معمولی و کم قدرت‌تر نسل جدید تیگو ۷ پسوند پرو داده‌شده است تا در نام‌گذاری این دو خودرو مشکلی رخ ندهد.

آریزو ۵ GT با این موتور و جعبه‌دنده شتابی در حدود ۶ ثانیه خواهد داشت. با این شتاب آریزو ۵ GT به مبارزه با رقبای خود از قبیل MG6 ، GAC Trumpchi EMPOW،Changan UNI-V و بالاخره Sehol A5 Plus خواهد رفت. البته این قوی‌ترین موتور چری نیست و قوی‌ترین موتور چری بر روی اکسید VX و تیگو ۸ پرو ماکس نصب‌شده است که بنزینی توربو ۲ لیتری است و گشتاور آن هم ۳۹۰ نیوتن‌برمتر است. بله در آینده ممکن است شاهد ورود نسخه دو دیفرانسیل تیگو ۸ با پسوند پرو ماکس به بازار ایران هم باشیم.

گویا خودروسازان چینی پس از موفقیت نسبی در تولید خودروهایی باکیفیت و طراحی قابل‌قبول، اکنون به مقوله بهبود عملکرد یا همان Performance هم واردشده‌اند و احتمالاً در آینده نزدیک خودروهای چینی در این زمینه هم رشد چشمگیری خواهند داشت.

ازنظر ظاهری فرم جلوپنجره و چراغ‌های روشنایی در روز آریزو ۵ GT کپی واضحی از محصولات لکسوس است. چراغ‌های دوگانه جلو هم به‌طور کامل از نوع LED هستند.

تا کنون فقط تصاویر نمای جلو و عقب آریزو ۵ GT منتشرشده است و هیچ تصویر واضحی از نمای بغل آریزو ۵ GT منتشرنشده است ولی می‌توان حدس زد که شاهد تغییری در این نما نخواهیم بود.

در نمای عقب نیز خروجی‌های چهارگانه اگزوز و اسپویلر با طرح فیبر کربن به‌خوبی نشانگر اسپرت بودن آریزو ۵ GT هستند. گویا سامانه ترمز هم ارتقاء یافته و دوپیستونه شده ‌است، رینگ‌های آریزو ۵ GT هم ۱۷ اینچی می‌باشند. به‌احتمال‌قوی در کنار افزایش قدرت موتور شاسی آریزو ۵ GT هم ارتقاء داده می‌شود و در تعلیق عقب بجای تیرپیچشی نیمه‌مستقل، تعلیق کاملاً مستقل چند بازویی نصب خواهد شد.

تصویر واضحی از نمای داخلی آریزو ۵ GT منتشرنشده ولیکن در تنها تصویری که منتشرشده می‌توان به‌راحتی متوجه شباهت نمایشگرهای دوگانه آریزو ۵ GT با نمایشگرهای تیگو ۸ پرو شد. البته فرمان به فرم D-Cut و جدید هست. اهرم تعویض دنده هم همانند تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو نیست و فرم آن تغییر داده شده است.