اخیرا تصاویری از خط تولید کرمان موتور در فضای مجازی منتشر شده که یک سدان سفید رنگ را در مراحل مونتاژ و البته فقط از نمای عقب، نشان می دهد. همین جزئیات کافی است تا گمانه زنی ها در رابطه با این محصول جدید و اینکه برابر کدام سدان JAC در بازار چین می تواند باشد، شکل بگیرد؟!

با توجه به اطلاعات قبلی و همچنین حضور خودروی J7 کمپانی جک در کشورهای همسایه مانند روسیه، قزاقستان و کمی دورتر شیلی، مصر و … قطعا نخستین احتمال را باید به همین سدان مرتبط بدانیم. پس در ابتدا به بررسی کدهای این سدان می پردازیم.

 
(A5)JAC J7 
سدان جی۷ با نام A5 نیز شناسایی می شود که در ادامه تصاویر واقعی آنرا مشاهده می کنید.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۷۷۵ میلیمتر در طول، ۱۸۲۰ میلیمتر در طول، ۱۴۹۲ میلیمتر در ارتفاع و ۲۷۶۰ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

اما اگر به تصاویر دقت کرده باشید، الگوی طراحی نمایی عقب و بطور خاص سپر اصلی خط تولید کرمان موتور با سدان J7 یا همان A5 متفاوت است.

بدین ترتیب و با توجه به اطلاعاتی که از تصاویر دریافت می شود پس قطعا این خودروی جدید با J7 استاندارد متفاوت خواهد بود و یا به عبارت دیگر با یک خودروی جدیدتر سر و کار داریم. به منظور دستیابی به گزینه های احتمالی دیگر نیز سراغ شرایط طراحی نمای عقب دیگر محصولات جک می رویم که در این میان جستجوها ما را به محصولی به نام سی هاو A5 پلاس می رساند.

SEHOL A5 PLUS
سی هاو یکی از برندهای جوان خودروسازی در کشور چین با نام Sehol شناسایی می شود که در واقع حاصل همکاری سئات و جک فولکس واگن است. این برند توسط چینی ها سی هاو تلفظ می شود.

تصاویر نشان می دهند که سی هاو A5 پلاس در نمای عقب با الگوی محصول روی خط مونتاژ کرمان موتور شباهت بیشتری را به اشتراک می گذارد؛ پس آیا این شباهت می تواند دلیلی بر حضور A5 پلاس در خیابان های ایران باشد؟!

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۷۸۰ میلیمتر در طول، ۱۸۲۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۲ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۷۷۰ میلیمتر است. وزن خالص خودرو نیز برابر با ۱۴۸۵ کیلوگرم است.

نکته: برند سی هاو در محصولات خود یک سدان با نام A5 دارد که دقیقا همان (A5)JAC J7 است.
 

جمع بندی
با توجه به آنچه که مشاهده کردید و البته عدم دسترسی به تصاویر نمای جانبی و جلوی خودروی روی خط تولید کرمان موتور دو احتمال شکل می گیرد: ابتدا ممکن است همان سدان J7 استاندارد برای بازار ایران فیس لیفت شده باشد(چون نمای عقب قطعا مربوط به J7 استاندارد نیست) و خودرویی را در ایران ببینیم که تا کنون سابقه حضور در گروه محصولات JAC را نداشته است.

احتمال دیگر نیز به ارائه سی هاو A5 پلاس در بازار ایران مربوط می شود که این مورد نیز سبب حضور یک سدان اسپرت چینی البته از نوع باکیفیت آن در کشورمان خواهد شد. به هر ترتیب باید منتظر ماند تا جزئیات بیشتری توسط کمپانی کرمان موتور در رابطه با این خودرو اعلام رسمی شود.
اما نگاهی به ویژگی های رفاهی و فنی این دو گزینه احتمالی داشته باشیم:
 
جک J7 یا همان A5

کابین و ایمنی
از جمله امکانات این بخش می توان به: نمایشگر ۱۰.۴ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین ها در مرکز کنسول جلو، نوربالای اتوماتیک، سانروف الکتریکی، نورپردازی داخل کابین به همراه روشن شدن لوگوی جک برای خوشامدگویی، نمایشگر ال سی دی ۷ اینچی جایگزین نشانگر سنتی آمپر وابسته به آپشن و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای کناری وابسته به آپشن، کیسه هوا برای سرنشینان عقب وابسته به آپشن، سیستم ترمز ای بی اس و ای بی دی، ترمز اضطراری، سیستم پایداری الکترونیکی، هشدار خروج از خط، سنسور باد لاستیک ها، دوربین دید عقب و جلو، کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشینان عقب، سنسور هشدار و … در وضعیت فعال قرار دارد.

پیشرانه
در بخش پیشرانه از نمونه ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۴۷ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر استفاده شده است. ازحالت توقف، خودرو طی ۴.۷ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر برساعت و طی ۱۰.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

سی هاو A5 پلاس

کابین و ایمنی
از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، درب صندوق الکتریکی بازشونده بدون دخالت دست، سنسور نور، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، پشتیبانی از فرمان های صوتی، شارژ بی سیم، پورت یو اس بی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، جی پی اس، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: سنسور پارک عقب و جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ای بی دی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک خودکار، ایزوفیکس، ایربگ و … قابل اشاره هستند.

پیشرانه
در بخش پیشرانه از تپنده ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۱۸۴ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته دی سی تی هماهنگ شده است. خودرو در تمامی تریم ها فاقد سامانه تمام چرخ محرک است.

بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۱۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.