آیا میدانید

آیا میدانید و دانستنی های جالب

1.آیا میدانستید گربه ها دو سوم از عمرشان را در خواب میگذارنند. برای مثال یک گربه 9 ساله تنها 3 سال از عمرش را بیدار بوده و بقیه را خوابیده است.

خواب گربه ها

2.آیا میدانستید روستایی به نام زرگر در نزدیکی قزوین وجود دارد که به زبان رومانیایی صحبت می کنند و به لاتین می نویسند.

زرگر روستای رومانیایی در قزوین

3.آیا میدانستید سبک ترین ماده جهان ، هواژل نام دارد که از دی اکسید سیلیکون ساخته شده است و آنقدر کم چگالی است که حتی گلبرگ های گل را هم خم نمیکند.

 سبک ترین ماده جهان هواژل

4.آیا میدانستید ملکه تایلند در جلوی چشمان ده ها نفر از خدمه خود غرق شد و هیچ کس او را نجات نداد، زیرا دست زدن به ملکه ممنوع بود و مجازات سنگینی داشت.

غرق شدن ملکه تایلند

5.آیا میدانستید ساندویج شما را اگر شخص دیگری آماده سازد بسیار خوشمزه تر خواهد بود، دلیل این امر این است که اگر شما ساندویج خودتان را بسازید هنگام آماده کردن آن طعمش را تصور و پیش بینی میکنید. و با این کار از لذت خوردن آن کاسته می شود.

آماده کردن ساندویچ

6.آیا میدانستید مردم آمریکا عاشق دزد مشهور چارلی فلوید بودند ، او هنگام سرقت بانک ها همه سندهای ضمانت و مدارک بدهکاری مردم را می سوزاند.

دزد مشهور در آمریکا چارلی فلوید

7.آیا میدانستید زندگی کردن در کاخ سفید برای رئیس جمهور های آمریکا مجانی نیست و قسمتی از حقوق ان ها برای هزینه اقامت و غذایی در کاخ سفید کسر می شود.

هزینه زندگی کردن رئیس جمهورها در کاخ سفید

8.آیا میدانستید ویلیام جیمز سادیس به عنوان باهوش ترین انسانی که تا کنون روی زمین زندگی کرده است شناخته می شود.او توانایی صحبت به بیش از 40 زبان را داشت و گفته می شود ضریب هوشی او بین 250 تا 300 بوده است!

ویلیام جیمز سادیس باهوش ترین انسان

9.آیا میدانستید قرارداد رونالدینیو با کوکا کولا پس از اینکه وی در یک کنفرانس خبری نوشابه پپسی نوشید لغو شد ! .

لغو قرارداد رونالدینیو با کوکا کولا

10.آیا میدانستید شما در فیسبوک نمی توانید مارک زاکربرگ را بلاک کنید.

بلاک کردن مارک زاکربرگ در فیسبوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *