پدال/ لامبورگینی در حال گرامی داشت یک‌صد و پنجمین سالروز تولید مؤسس این شرکت یعنی فروچیو لامبورگینی است.

مردی که سنگ بنای شکل‌گیری یکی از مشهورترین شرکت‌های ایتالیایی را گذاشت در توسعه اولین نسل سوپرکارها نیز نقش زیادی دارد. لامبورگینی ۲۸ آوریل ۱۹۱۶ به دنیا آمد. او اولین پسر آنتونیو و اولینا بود و طبق سنت آن زمان به همراه پدر و مادر در زمین مزرعه مشغول بکار شد.

البته فروچیو از همان سال‌های اول بیش از آنکه به زراعت علاقه داشته باشد مجذوب مکانیک شده بود و بنابراین بخش اعظم وقت خود را در تعمیرگاه ماشین‌های کشاورزی می‌گذراند. زمانی که جنگ جهانی دوم شروع شد او مکانیکی باتجربه بود و در زمان جنگ مسئول سرویس و نگهداری خودروهای نظامی متعلق به ایتالیا، آلمان و بریتانیا بود.

او پس از پایان جنگ تعمیرگاه کوچکی تأسیس کرد و در سال ۱۹۴۶ به ایتالیا بازگشت و مشوق‌های مالی دولت ایتالیا برای احیای اقتصاد نیز او را مجذوب خود نمود. فروچیو سپس نمایشگاه خودرویی افتتاح کرد و در آنجا اقدام به تعمیر خودروها و تولید محصولات کوچک کرد. فروچیو در عین کار کردن روی خودروها ایده تولید تراکتورهای ارزان‌قیمت برای کشاورزان را نیز پرورش می‌داد.

اولین تراکتور او با کمک موریس تراک تولید شد و از بخارساز سوخت سود می‌برد که اختراع خود فروچیو بود. مؤسس لامبورگینی در سال ۱۹۴۸ تعداد ۱۱ دستگاه از این تراکتور را به فروش رساند. این موفقیت باعث شد فروچیو از بانک وام گرفته و با استفاده از تمامی امکانات خود از جمله مزرعه خانوادگی تراکتورهای بیشتری بسازد.

لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ کسب‌وکار خود را توسعه داد و وارد بخش خودروهای جاده‌ای شد. او برای این کار نیازمند لوگوی جدیدی بود بنابراین سری به طراح گرافیک محلی یعنی پائولو رامبالدی زد. فروچیو گفت در کودکی همانند یک گاو خشمگین یک‌دنده و لجباز بوده و به همین خاطر لوگوی مشهور لامبورگینی به همراه نشان زودیاک متولد شد.

فروچیو لامبورگینی با معرفی میورا در سال ۱۹۶۶ کلاس سوپرکارها را تأسیس کرد. او همچنین در تولید کانتاش نیز نقش داشت، خودرویی که به‌صورت پروتوتایپ در سال ۱۹۷۱ پدیدار شد و تا سال ۱۹۹۹ نیز در خط تولید بود.

متأسفانه او شانس تماشای دگرگونی لامبورگینی و ورود به عصر مدرن را نداشت و در سال ۱۹۹۳ از دنیا رفت اما لامبورگینی می‌گوید او اگر حضور داشت به سوپرکارهای مدرن و سوپر شاسی‌بلند اوروس این کمپانی افتخار می‌کرد.