پدال/ هرچند تکنولوژی خودروهای الکتریکی طی سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری بهبود یافته اما باطری‌های لیتیوم یونی که اکثر این خودروها از آن‌ها استفاده می‌کنند هنوز هم محدودیت‌ها و مشکلاتی دارند. مشکل اصلی این باطری‌ها این است که با گذشت زمان به‌مرور تخریب می‌شوند و کارایی اولیهٔ خود را از دست می‌دهند. این چیزی است که کارانددرایور با تسلا مدل ۳ در آزمایشی طولانی تجربه کرده است. این وب‌سایت با مدل ۳ خود بیش از ۳۸ هزار کیلومتر را طی کرده و در این مدت باطری‌های ۷۵ کیلووات ساعتی آن ۷ درصد از ظرفیت خود را از دست داده‌اند که این معادل ۳۵ کیلومتر از بُرد ۵۰۰ کیلومتری خودرو خواهد بود.

به گفتهٔ کارانددرایور، طی این مدت، تسلا ۸۴۲ بار به برق وصل شده که در ۵۰۰ مرتبهٔ آن باطری‌ها بیش از ۹۰ درصد شارژ شده‌اند. اگر ظرفیت باطری‌های مدل ۳ در هر ۱۶ هزار کیلومتر حدود ۲.۹ درصد کاهش پیدا کند، پس از حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر ظرفیت باطری‌ها به حدود ۶۵ درصد از ظرفیت اولیه می‌رسد. البته باطری‌های مدل ۳ هشت سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی دارند و اگر در این مدت ظرفیت آن‌ها به زیر ۷۰ درصد کاهش پیدا کند، تسلا آن‌ها را با باطری‌های جدیدی جایگزین خواهد کرد که حداقل ظرفیت ۷۰ درصد را داشته باشند اما این باطری‌ها لزوماً کاملاً جدید و نو نخواهند بود.