پدال/ از زمانی که پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ معرفی شده، پرفورمنس خیره‌کننده‌ای از خود نشان داده و به‌طور مداوم اثبات کرده است که شایستهٔ این نام بزرگ است. حال جدیدترین ویدئوی کارواو نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته نمی‌خواهیم بگوییم این درگ تکراری یا کسل‌کننده است زیرا در اینجا نیسان GT-R نیسمو یا همان گودزیلای مشهور و آئودی R8 که میدانیم درواقع یک لامبورگینی اوراکان رام شده است در برابر ۹۱۱ توربو S قرار گرفته‌اند.

در نگاه اول، شرکت‌کنندگان این درگ کاملاً متنوع به نظر می‌رسند زیرا در کوپهٔ ژاپنی پیشرانه در جلو قرار دارد درحالی‌که یکی از آلمانی‌ها پیشرانهٔ خود را در وسط قرار داده و دیگری آن‌را در عقب نصب کرده است؛ اما با نگاه به اعداد و ارقام می‌بینیم که سه خودرو تقریباً در یک سطح هستند زیرا پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه ۶۵۰ اسب بخار، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی آئودی ۶۲۰ اسب بخار و پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی نیسان ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. بااین‌حال، عامل دیگری که در مسابقهٔ درگ می‌تواند تعیین‌کننده باشد وزن است که در اینجا آئودی با ۱۵۹۵ کیلوگرم از همه سبک‌تر و نیسان با وجود اقدامات کاهش وزن نیسمو، با ۱۷۲۵ کیلوگرم از همه سنگین‌تر است.

نیازی به گفتن نیست ۹۱۱ توربو S به‌راحتی می‌تواند پیروز این درگ شود زیرا تاکنون بارها توانایی‌های فوق‌العادهٔ آن‌را در ۴۰۰ متر دیده‌ایم. خب در اینجا هم همین اتفاق می‌افتد و در خط پایان ۴۰۰ متر، فاصلهٔ پورشه آن‌قدر با دو رقیب دیگر زیاد است که به‌راحتی می‌تواند آن‌ها در آینه‌های خود ببیند. این موشک آلمانی مسافت یک‌چهارم مایل را ظرف ۱۰.۱ ثانیه طی می‌کند که ۰.۷ ثانیه با خودروی دوم یعنی GT-R نیسمو فاصله دارد؛ اما در این ویدئو، مسابقهٔ رولینگ و آزمایش ترمز هم برگزار می‌شود که اگر می‌خواهید بفهمید آیا در آن‌ها هم پورشه پیروز خواهد شد یا نه، ویدئوی بالا را تماشا کنید.

مشخصات فنی

آئودی R8

نیسان GT-R نیسمو

پورشه ۹۱۱ توربو S

پیشرانه۵.۲ لیتری V10۳.۸ لیتری V6 توئین توربو۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت۶۲۰ اسب بخار۶۰۰ اسب بخار۶۵۰ اسب بخار
گشتاور۵۸۰ نیوتن متر۶۵۰ نیوتن متر۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۶ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۵۹۵ کیلوگرم۱,۷۲۵ کیلوگرم۱,۶۵۰ کیلوگرم
قیمت۱۴۴,۱۳۰ پوند۱۸۰,۰۹۵ پوند۱۵۵,۹۷۰ پوند