پدال/ نشریۀ آلمانی اسپرتاتو نام قابلاحترامی در زمینهٔ آزمایش خودروهای پرفورمنس است و بهطور منظم با خودروهای مختلف در پیستهای هوکنهایم و نوربرگرینگ اقدام به تایم زنی میکند. این نشریه در جدیدترین ویدئوی خود رانندهٔ خود «اوو سنر» را پشت فرمان پورشه تایکان قرار داده تا عملکرد این سدان الکتریکی را در پیست هوکنهایم بسنجد. در هنگام تایم زنی این خودرو هیچ خبری از صداهای جذاب پیشرانههای درونسوز نیست و در عوض صدای نالهٔ بلندی از موتورهای الکتریکی به همراه جیغ تایرها و صدای عبور هوا از روی بدنهٔ خودرو به گوش میرسد.
هوکنهایم پیستی است که ترکیبی از مستقیمیهای سرعتبالا و پیچهای تند دارد و بهخوبی میتواند تواناییهای مختلف خودروها را به چالش بکشد. در یک قسمت از این پیست، تایکان میتواند به سرعت ۲۵۹ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که تنها یک کیلومتر از حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتری آن کمتر است. این پورشهٔ الکتریکی نهایتاً یک دور هوکنهایم را هم ظرف ۱ دقیقه و ۵۴.۱ ثانیه طی میکند. تایکان توربو با این تایم از یکی از نزدیکترین رقبای بنزینی خود یعنی بامو M5 کامپتشین سریعتر بوده است زیرا سوپرسدان باواریاییها با رانندگی همین «اوو سنر» در هوکنهایم تایم ۱ دقیقه و ۵۴.۲ ثانیه را ثبت کرده است.
ازجملهٔ دیگر خودروهایی که در هوکنهایم از تایکان توربو کُندتر بودهاند نیز میتوان به آئودی R8 RWD با تایم ۱ دقیقه و ۵۴.۲ ثانیه و همینطور آستونمارتین DBS سوپرلگرا، شورلت کوروت C8، پورشه کیمن GT4 و فورد موستانگ شلبی GT500 همگی با تایم ۱ دقیقه و ۵۴.۶ ثانیه اشاره کرد؛ بنابراین عملکرد و تایم تایکان توربو در این پیست بسیار چشمگیر به نظر میرسد. این پرفورمنس به لطف دو موتور الکتریکی ایجاد میشود که در نسخهٔ توربو مجموعاً حداکثر ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این موتورها که توسط یک پکیج باطری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی تغذیه میشوند، باید وزن ۲۳۰۵ کیلوگرمی تایکان را جابجا کنند.