پدال/ میدانیم که صنعت خودروسازی در حال تجربهٔ تحولی بزرگ و حرکت به سمت الکتریکیسازی است و برندگان رقابت خودرو، شاسیبلند و پیکاپ سال ۲۰۲۱ آمریکای شمالی هم مطمئناً بازتابی از این تغییر هستند. از این سه خودروی پیروز، یکی تمام الکتریکی است و برای دوتای دیگر هم قوای محرکهٔ هیبریدی ارائه میشود. برندهٔ رقابت خودروی سال آمریکای شمالی، هیوندای الانترا است و فورد با F150 و موستانگ مکایی هم عناوین تراک و شاسیبلند سال را از آن خود کرده است. در این رقابت مجموعاً ۴۳ شرکتکننده حضور داشتند که از بین آنها سه نامزد نهایی برای هر بخش انتخاب شد.
هیوندای الانترا برای رسیدن به جایزهٔ خودروی سال آمریکای شمالی نیسان سنترا و جنسیس G80 را مغلوب کرد و فورد F150 هم با غلبه بر جیپ گلادیاتور موهاوی و رم TRX بهعنوان پیکاپ سال دست پیدا کرد. بزرگترین خبر (و شاید تعجببرانگیز برای برخی) اما انتخاب موستانگ مکایی بهعنوان شاسیبلند سال است. اعضای هیئتداوران خودروی سال آمریکای شمالی به استایل و پرفورمنس هیجانانگیز بهعنوان ویژگیهای برجستهٔ این کراساوور الکتریکی اشاره کرده و از بین جنسیس GV80 و لندروور دیفندر آنرا انتخاب کردهاند. مکایی با سامانهٔ چهارچرخ محرک، فضای کافی برای پنج نفر و فضای بار مناسب، بهعنوان رقیبی شایسته برای تسلا توجهات را به خود جلب کرده است. البته استفاده از نام موستانگ نیز در این رابطه بیتأثیر نبوده است.
در مورد F150 نیز هیئتداوران رقابت خودروی سال آمریکای شمالی امکان سفارشیسازی گسترده، پالایش و نوآوریهایی مثل ژنراتور داخلی را ازجمله عوامل پیروزی آن عنوان کردهاند. نسل جدید این پیکاپ آمریکایی برای اولین بار در نسخهٔ هیبریدی قابل خریداری خواهد بود و بهزودی نسخهٔ تمام الکتریکی آنهم ارائه میشود.
هیوندای الانترا نیز به خاطر طراحی چشمگیر، مدلهای متنوع، سیستمهای ایمنی و رانندگی سرگرمکننده بهعنوان خودروی سال انتخاب شده است. مثل F150، برای این سدان کرهای هم نسخهٔ هیبریدی ارائه میشود اما احتمالاً نسخههای اسپرت الانترا N Line و الانترا N برای خریداران جذابتر خواهند بود.
رقابت خودروی سال آمریکای شمالی برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ برگزار شد. هیئتداوران این رقابت متشکل از ۵۰ روزنامهنگار خودرویی از ایالاتمتحده و کانادا هستند که تمام قسمتهای این صنعت از رسانههای چاپی گرفته تا تلویزیون و اینترنت را نمایندگی میکنند.