نسخههای مختلفی از فورد موستانگ در بازار جهانی وجود دارد. علاوهبر مدلهای استاندارد، برندهای مختلف نیز انواع موستانگ را تیونینگ میکنند.
شرکت فنی مهندسی هنسی پرفرمنس، توسط جان هنسی در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد. این مجموعه، با تیونینگ دوج وایپر ۶۵۰R در سال ۱۹۹۶ به شهرت رسید و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم کرد. هنسی در سال ۲۰۱۱، موفق شد اولین محصول اختصاصی خود را با تواناییهای نزدیک به ابرخودروها براساس لوتوس الیز معرفی کند. این مدل با نام ونوم GT نهایت سرعت ۴۲۷ کیلومتر برساعت داشت و توانست وارد کتاب رکوردهای گینس شود.
امروزه، خودروهای مختلف ساخت فورد، دوج، شورولت و حتی مکلارن توسط هنسی پرفرمنس، تیونینگ میشوند. این برند در سالهای اخیر، توجه ویژهای به دو محصول فورد، وانت F-150 و موستانگ شلبی نشان داده است.
شلبی GT500، قدرتمندترین نسخهی موستانگ با تجهیزات استاندارد کارخانه محسوب میشود. این محصول، ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. موستانگ شلبی GT500 میتواند در زمان ۳/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر برساعت فراهم کند. شلبی GT500 مدل ۲۰۲۲، با آستانه قیمت ۷۷ هزار دلار فروخته میشود. خریدار میتواند این خودرو را همراه پکیج آپشنهای مخصوص پیست (Track Pack) به قیمت ۱۲۸ هزار دلار سفارش دهد.
موسانگ هنسی با نام ونوم ۱۰۰۰، نسخهی تقویت شده از شلبی GT500 است. این مدل، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ونوم ۱۰۰۰، تنها ۰/۳ ثانیه بهتر از مدل استاندارد است؛ اما به دلیل بهرهمندی از ۳۰۰ کیلوگرم کاهش وزن و ۲۴۰ اسب بخار افزایش قدرت، برتری محسوسی نسبت به مدل استاندارد دارد. بهتازگی رقابت درگ ۴۰۰ متر بین موستانگ شلبی GT500 و تسلا مدل S پلد انجام شده و محصول فورد توانسته است در زمان ۷.۹۱ ثانیه با نهایت سرعت ۲۵۶ کیلومتر برساعت، پرچمدار تسلا را شکست دهد.
در ویدئوی منتشر شده توسط کانال رسمی شرکت هنسی پرفرمنس، یکی از مدیران شرکت پشت فرمان موستانگ ونوم ۱۰۰۰ مینشیند. در فیلم کوتاه منتشر شده، قدرت بالای پیشرانه به وضوح دیده میشود و از سویی دیگر، گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن متر، کنترل خودرو هنگام شتابگیری از حالت سکون را مشکل میکند.