پدال/ آکورا و جنسیس با معرفی نسل جدید سدان‌های خود هیجان زیادی ایجاد کرده‌اند. سدان‌های لوکسی که با بودجه‌های کم سازگارند و در عین حال چیزهای زیادی برای دوست داشته شدن ارائه می‌کنند.

آکورا می‌تواند به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک انتخاب شود که در هر دو حالت خودرویی با رانندگی اسپرت است و با انتخاب نوع تایپ S لذت رانندگی آن دو چندان خواهد شد. در اینجا چیزهای زیادی برای پسندیدن وجود دارد. اما جنسیس کارها را کمی متفاوت انجام می‌دهد. این خودرو به صورت پیش فرض دیفرانسیل عقب است ولی می‌توان نسخه چهار چرخ محرک آن را هم انتخاب کرد. آیا این خودروها به حد کافی جذاب هستند تا خریدارانی که گزینه‌های دیگری را به صورت پیش فرض در ذهن دارند به سوی خود جذب کنند؟

طراحی
در نگاه نخست کاملاً مشخص است که آکورا TLX با استایل زاویه‌دار و اسپرت به ریشه‌های ژاپنی خود وفادار مانده است. البته هنوز می‌شود نشانه‌هایی از تلاش برای لوکس بودن را در چراغ‌های جلوی پیچیده و جلوپنجره خاص آن دید. اگزوزهای جفت آن در همه مدل‌ها ثابت و استانداردند ولی برای تغییر از چرخ‌های ۱۷ به ۱۸ اینچی باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

به نظر می‌رسد جنسیس با سبکی از طراحی که تحت تأثیر ترکیبی از مرسدس و بنتلی است می‌خواهد وجهه لوکس بودن خود را تشدید نماید. جلوپنجره مشبک گسترده و چراغ‌های دو قسمتی هم در جلو و هم در عقب بعلاوه یک هواکش ظریف پشت گلگیرهای جلو و یک دیفیوزر کوچک در عقب در مجموع نشانه‌هایی برای یک خودروی سدان اسپرت را خلق کرده‌اند.

پیشرانه
آکورا در این نسل از موتورهای V6 دست کشیده و تنها به موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو اکتفا کرده است. این پیشرانه می‌تواند ۲۷۲ اسب بخار نیرو تولید کند که با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جفت می‌شود و پیشرفتی چشمگیر نسبت به موتور ۲.۴ لیتری قدیمی آن را نشان می‌دهد.

از طرف دیگر جنسیس G70 با یک پیشرانه استاندارد ۲ لیتری ارائه می‌شود اما می‌توان یک موتور V6 توربوی ۳.۳ لیتری مشترک با کیا استینگر را به عنوان بهترین انتخاب برای آن برگزید. جنسیس هنوز ارقام خروجی موتورها را اعلام نکرده اما شکی نیست که موتور شش سیلندر آن در هر معیاری از آکورا TLX پیشی خواهد گرفت.

فضای داخلی
آکورا TLX فضای داخلی نسبتاً شلوغی دارد. این موضوع با طراحی امروزی و مدرن خودروهای لوکس که سعی در خلوت‌تر نمودن کابین‌ها دارند منافات دارد. در واقع آکورا می‌کوشد تا حد امکان اسپرت تر به نظر برسد. یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی HD برای سیستم اطلاعات و سرگرمی که از طریق یک صفحه لمسی در کنسول با تشخیص دست خط عمل می‌کند و همچنین یک سیستم صوتی آپشنال با چهار بلندگوی سقفی با صدای فراگیر واقعی از موارد مهم در آکورا TLX می‌باشند.

رویکرد جنسیس در این بخش ساده‌تر اما هنوز مؤثرتر است. شما یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی به عنوان اطلاعات و سرگرمی در اختیار دارید که استفاده از آن چه در حال حرکت باشید یا متوقف، بسیار آسان‌تر است. G70 در داخل کابین با پوششی با کیفیت بالا و دوخت عالی کاملاً پوشیده شده که احساسی گران‌بها را منتقل می‌کند و در این زمینه از آکورا پیشی می‌گیرد.

قیمت‌گذاری و ارزش
آکورا TLX درتریم پایه با قیمت ۳۷۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد در حالی که‌تریم رده بالای آن قبل از افزودن آپشن های سفارشی ۴۸ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

در مورد جنسیس G70 جدید هنوز به صورت رسمی قیمتی اعلام نشده اما انتظار می‌رود الگوی قیمتی آن مشابه با آکورا باشد و از ۳۶ هزار تا ۴۸ هزار دلار بسته به تریم‌ها باشد.

برنده نهایی
با توجه به نکات ذکر شده در بالا باید گفت که هیچ کدام از دو حریف به آسانی شکست نمی‌خورند. آکورا TLX یکی از جذاب‌ترین پیشنهادات حال حاضر در این کلاس است. این خودرو به سرعت شتاب می‌گیرد و کنترل و هندلینگ خوبی هم دارد. ویژگی‌های استاندارد زیادی دران خواهید یافت و فوق‌العاده چشمگیر به نظر می‌رسد و زمانی هم که نسخه تایپ s از راه برسد مطمئناً جای خود را به عنوان یک سدان اسپرت متوسط تثبیت خواهد کرد.

اما اگر به دنبال احساس اشرافیت با قیمتی مقرون به صرفه باشید و زیاد اهل رانندگی اسپرت نباشید، جنسیس G70 بی‌شک همان چیزی است که باید انتخاب کنید. فضای داخلی درجه یک و فوق‌العاده آن و گزینه موتور شش سیلندر توئین توربو حتی می‌توانند طرفداران TLX را هم وسوسه کنند. جنسیس برنده این رقابت حیثیتی است اما باید منتظر بمانیم و حضور این خودرو را در عمل در این رقابت ارزیابی کنیم.