شورلت سال گذشته نسخهٔ فیس‌لیفت سیلورادو را معرفی کرد حالا سراغ نسخهٔ سنگین یا HD آن رفته است. این پیکاپ سنگین که قرار است در سه‌ماههٔ نخست سال آینده راهی بازار شود، به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای را تجربه کرده است که از بیرون با چراغ‌های جلوی جدید و دی‌لایت‌های C شکل برجسته آغاز می‌شود. همچنین چراغ‌های عقب هم بروز شده و حالا قابلیت نورپردازی متحرک را پیدا کرده‌اند که به مالک خوش‌آمد می‌گوید یا با او خداحافظی می‌کند.

جلوپنجرهٔ جدید، سپر جلوی تهاجمی‌تر، چراغ‌های مه شکن عمودی، نوشتهٔ CHEVROLET روی کاپوت، رینگ‌های جدید و رنگ‌های جدید هم از دیگر تغییرات بیرونی سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ هستند. شورلت همچنین وعدۀ ارائهٔ نسخهٔ کاملاً جدید ZR2 را هم برای این پیکاپ سنگین داده است. مشخصات این نسخه بعداً اعلام خواهد شد اما به‌احتمال‌زیاد دنباله‌روی نسخهٔ آفرودی سیلورادو ۱۵۰۰ ZR2 خواهد بود. این شرکت همچنین نسخهٔ جدیدی بنام میدنایت ادیشن را هم برای سیلورادو HD ارائه کرده که بر اساس تیپ پرچم‌دار «های کانتری» ساخته شده و به جلوپنجرهٔ کرومی مشکی، نشان‌های مشکی‌رنگ، پله رکاب‌های برقی و رینگ‌های ۲۰ یا ۲۲ اینچی مشکی براق مجهز است.

تغییرات بزرگ‌تر سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ اما در داخل آن رخ داده است زیرا حالا تیپ‌های LT و بالاتر از کابین کاملاً جدیدی با طراحی مدرن، متریال باکیفیت‌تر و تکنولوژی‌های پیشرفته بهره می‌برند. طراحی اینجا مشابه سیلورادو ۱۵۰۰ بوده و به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۱۳.۴ اینچی مجهز شده است. داشبورد مدرن، پانل دکمه‌های باکیفیت‌تر و کنسول مرکزی بروز شده با شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این پیکاپ بزرگ هستند. تیپ «های کانتری» به‌عنوان نسخهٔ لوکس و پرچم‌دار خانوادهٔ سیلورادو HD نیز در داخل از تودوزی چرمی، تزئینات چوبی و سیستم صوتی Bose با هفت بلندگو بهره می‌برد.

زیر کاپوت، پیشرانهٔ بنزینی نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان شاهد ارائهٔ همان موتور ۶.۶ لیتری V8 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۸ نیوتن متر گشتاور هستیم ولی موتور ۶.۶ لیتری دیزلی دورامکس به توربوشارژر جدید مجهز شده و فرایند احتراق آن بهبود پیدا کرده است. به لطف این تغییرات، خروجی موتور حالا به ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۲۵ اسب بخار و ۸۸ نیوتن متر نسبت به قبل بیشتر شده است؛ اما علاوه بر افزایش خروجی، تولید گشتاور دور پایین موتور هم ۲۵ درصد افزایش یافته که عملکرد سرعت پایین پیکاپ خصوصاً هنگام یدک کشی کمک می‌کند.

همچنین هردو پیشرانه حالا به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک آلیسون متصل شده‌اند که این تغییر چند مزیت مثل فاصلهٔ کمتر بین دنده‌ها و کنترل بهتر ترمز موتور را به دنبال خواهد داشت؛ اما مهم‌تر از همهٔ این‌ها، افزایش وزن ناخالص ترکیبی آن از ۱۰,۹۰۰ کیلوگرم به ۱۱,۸۰۰ کیلوگرم است. در همین حال، به لطف چند تکنولوژی جدید و پیشرفته، یدک کشی با این پیکاپ آسان‌تر خواهد شد. یکی از این موارد کروز کنترل تطبیقی با پشتیبانی از تریلر است که ضریب درگ بیشتر و افزایش مسافت توقف هنگام اتصال تریلر را در نظر می‌گیرد.

سیستم هشدار نقاط کور جانبی تریلر، تکنولوژی تریلر شفاف برای سهولت اتصال تریلر به چرخ پنجم و سیستم هشدار تجاوز وزن پیکاپ و تریلر از وزن ترکیبی ناخالص هم از دیگر تکنولوژی‌های یدک کشی سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ هستند. همچنین حالا برای تمام تیپ‌های سیلورادو ۲۵۰۰HD یک پکیج یدک کشی قابل سفارش است که حداکثر ظرفیت بکسل را با پیشرانهٔ دورامکس به ۱۰,۲۰۰ کیلوگرم افزایش می‌دهد اما حتی اگر این هم کافی نباشد، خریداران می‌توانند سراغ سیلورادو ۳۵۰۰HD با ظرفیت یدک کشی ۱۶,۳۰۰ کیلوگرم بروند.