پدال/ سوبارو از نسل جدید BRZ در هفته‌های پیش رونمایی کرد و حالا نوبت به پره برداری از نسخه مسابقه‌ای این خودرو در کشور ژاپن رسیده است.

نسخه مسابقه‌ای BRZ که قرار است در کلاس خودروهای سوپر GT300 حضور یابد از بدنه‌ای خشن با ورودی‌های هوا و اسپلیتر جلوی گیرا سود می‌برد. این خودرو همچنین دارای سپر جلوی جدید، کاپوتی با ورودی‌های هوا و چراغ‌های جلوی زرد رنگ است.


تغییرات رخ داده در نسخه مسابقه‌ای BRZ جدید به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا خودروی موردبحث از کیت بدنه پهن و شیشه‌های سبک‌تر سود می‌برد. به این موارد باید آینه‌های مینی مالیستی را نیز اضافه کرد.

اگرچه بخش عقب خودرو از نسخه خیابانی BRZ جدید الهام گرفته اما در این بخش نیز دیفیوزری گیرا و بالی بزرگ دیده می‌شوند. رینگ‌های سبک‌وزن BBS و پانل‌های بدنه فیبر کربنی نیز جزو دیگر ویژگی‌های نسخه مسابقه‌ای BRZ هستند.


چیز زیادی درباره این خودرو منتشر نشده اما باید گفت BRZ 2022 جدید از پاییز سال آینده وارد بازار آمریکا خواهد شد و پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی آن قدرت ۲۲۸ اسبی و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری خواهد داشت. این خودرو را می‌توان با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک سفارشی انتخاب کرد. صرف‌نظر از گیربکس انتخابی، نیروی پیشرانه از طریق دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.


جدای از استایل جدید و قوای محرکه قوی‌تر، BRZ جدید از شاسی سفت تری سود می‌برد که عناصر پلتفرم جهانی سوبارو را به همراه دارد. این خودرو همچنین از آلومینیوم در سپرهای جلو، سقف و کاپوت استفاده کرده و به همین خاطر وزن آن کاهش یافته و به کمتر از ۱۳۱۵ کیلوگرم رسیده است.