پدال/ مایک فلوویت چند سالی است که مدیرعامل کمپانی مک لارن میباشد و البته مدیران معدودی به اندازه او با مصرفکنندگان ارتباط نزدیکی دارند. اکثر مصرفکنندگان ایمیل فلوویت را دارند بنابراین اینباکس ایمیل او حتماً پر از نظرات و پیامهای گوناگون خواهد بود.
و یکی از پیامهایی که مصرفکنندگان به فلوویت انتقال دادهاند این است که مک لارن نباید خودروهای زیادی بسازد. بهطور خاص مشتریان اعلام کردهاند خواهان کراس اوور مک لارن نیستند.
شاید این موضوعی بدیهی به نظر برسد اما چیزی است که دیگر سوپر اسپورت سازان بیش از پیش انجام میدهند. بهطور خاص باید به پورشه و لامبورگینی اشاره کرد اما حتی استون مارتین هم شاسیبلند DBX را تولید کرده است.
فلوویت البته به مک لارن دید متفاوتی دارد. او علاقهای به رشد سریعی که استون مارتین میخواهد ندارد.
او گفته است: “امیدوارم وضعیت استون مارتین بهبود یابد.” او در مصاحبه با مجله خودرو گفته که مک لارن روشهای متفاوتی را در پیش میگیرد. فلوویت ادامه داده است:
من گاهی اوقات تعجب میکنم که مردم درباره روشهای مک لارن چه فکری میکنند. آیا آنها ما را شرکتی محافظهکار میبینند یا جاهطلب؟ ما در این هشت سال کارهای زیادی انجام دادهایم.
سال ۲۰۲۰ برای مک لارن سال شلوغی بوده زیرا شاهد معرفی سابر و دیگر محصولات بودهایم. البته تولید این برند پایین باقی مانده است. مک لارن نمیخواهد در سال بیش از ۵ هزار دستگاه خودرو بسازد.
مرد شماره ۱ مک لارن اظهار میدارد:
فکر نمیکنم سالانه ۱۰ هزار دستگاه مک لارن به فروش برسد. اگر ما یک پیام از مشتریان دریافت کرده باشیم آنهم تولید کم خودرو است.
این پیام روی برنامههای مک لارن برای قوای محرکه نیز تأثیر گذاشته است. اگرچه این شرکت در حال برنامهریزی برای تولید محصول پلاگین هیبریدی است اما به این زودیها خودرویی تمام الکتریکی تولید نخواهد کرد.
در این رابطه فلوویت گفته است:
برند ما بهطور کامل با موتور اسپورت، سوپرکارها و خودروهای خاص رانندگان عجین شده است. خیلی زود است که برند را وارد بخشهای دیگر کنیم. واضح است که ما نمیخواهیم تاریخچه خود را خراب کنیم.
اما صنعت خودرو جهت مشخصی داشته و فلوویت این را میداند. او گفته مک لارن تنها به دنبال هیبریدی کردن محصولات خود برای پاس کردن استانداردهاست اما این خودروها باید ارزش نشان مک لارن را داشته باشند. او گفته است:
ما باید از تکنولوژی برای تولید خودروهای جذابتر استفاده کنیم.