یکی از دردسرهای باربریها بینظمی در پایانههای حمل بار است که اغلب برای ارسال کنندگان و دریافت کنندگان بار گران تمام میشود. این عدم هماهنگی موجود بین رانندگان و شرکتهای حمل و نقل، نارضایتی رانندگان و افت بازده ناوگان حمل و صنایع تولیدی را منجر میشود.
از چالشهای اصلی صنایع تولیدی موضوع حمل و نقل و بارگیری مواد خام و محصولات تولیدی شرکتها است که عدم مدیریت درست آن باعث کاهش بازده و اختلال در روند تولید و انتقال محصولات میشود و نارضایتی مشتری را به دنبال دارد.
موضوع حمل و نقل در صنایع بزرگ نظیر کارخانجات سیمان، پتروشیمی، شرکتهای پخش فرآورده نفتی، معادن، صنایع فولاد و مراکزی که دارای بارگیری روزانه هستند، اهمیتی دو چندان دارد و هر گونه تاخیر و بینظمی در بارگیری و حمل و نقل اتلاف وقت و هزینه و انرژی بسیاری را منجر میشود. این خسارات نه تنها در سطح خرد، بلکه در سطوح کلان اقتصادی صنایع مرتبط را تحت تاثیر قرار میدهند.
اما امروزه با گسترش تکنولوژی بسیاری از مشکلات روزمرهی زندگی به سادگی حل شده است. دیجیتالی شدن بسیاری از بخشهای کسب و کارها در دنیای امروز به امری طبیعی و عادی بدل شده است. در صنعت حمل و نقل نیز میتوان با راه حلی کارآمد بازدهی را افزایش داد و امور را تسریع بخشید و به گونهای مناسب ساماندهی کرد. این افزایش بازده هم صنعت مزبور را بهبود میبخشد و هم سایر صنایع مرتبط را منتفع میکند.
دیجیتالی شدن سیستم حمل و نقل و استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین از کاربردهای بسیار خوب صنعت دیجیتال برای رفع مشکلات کارخانهها و صنایع بزرگی است که همواره حمل و نقل مناسب و به موقع یکی از بزرگترین دغدغههای آنها بوده است.
سیستم مدیریت حمل و نقل شیپین سامانهای یکپارچه است که با نوبت دهی آنلاین رانندگان و اعلام بار هوشمند، حمل و نقل را بسیار تسهیل بخشیده است.
اینترنتی نوبت بگیر
سیستم نوبت دهی شیپین به شکلی طراحی شده که از هر گونه تجمع جهت دریافت نوبت و بار جلوگیری میکند. رانندگان با ثبت نام در این سامانه اقدام به دریافت نوبت غیر حضوری میکنند و در زمان فرا رسیدن نوبت بارگیری را انجام میدهند.
این گونه از هر تجمع غیر ضروری جلوگیری به عمل میآید و با سامان بخشیدن به امر نوبت دهی در زمانی که برای انتظار جهت دریافت نوبت صرف میشد صرفه جویی میشود و از رفت و آمدهای غیر ضروری نیز جلوگیری خواهد شد. رانندگانی که امکان استفاده از تلفن هوشمند ندارند میتوانند از طریق پیامک از اعلام بار باخبر شوند و در جهت دریافت نوبت اقدام کنند.
بار گیرت نمیاد؟
با توجه به سیستمی شدن مراحل نوبت دهی راننده و حذف دخالت نیروی انسانی، از سوء استفاده احتمالی و اعمال نفوذ در حق تقدمها جلوگیری به عمل آمده است. با سامانه مدیریت حمل و نقل شیپین بستری عادلانه برای رانندگان فراهم آمده تا با اطمینان خاطر به کار خود بپردازند و نگران ابطال حق تقدم خود نباشند.
با وجود سامانه نوبت دهی رانندگان اختلافات بین رانندگان بومی و غیر بومی تا حدود زیادی حل شده است و هر راننده در زمان نوبت خود بار خود را دریافت میکند. این راه حل سبب شده است تا رانندگان از بابت دریافت بار استرس نداشته باشند و با خیال راحت در زمان بارگیری در محل حاضر شوند.
باربری با خیال آسوده
سامانه نوبت دهی آنلاین رانندگان این مزیت را دارد تا از هر گونه اتلاف وقت و انرژی جلوگیری کند. رانندگان گاهی برای حمل و نقل بار لازم است ساعتها در مسیر باشند تا به مقصد برسند. خستگی و استرس ناشی از ایستادن در صفوف طولانی نوبت دهی و نگرانی بابت دریافت بار سبب خستگی و هدر رفتن انرژی آنها شده و این اتلاف انرژی خطراتی را در سفر به همراه دارد.
با سامانه نوبت دهی آنلاین رانندگان این خستگی ها به حداقل ممکن خواهد رسید و شرکتهای تولیدی با خیالی آسوده بار خود را به رانندگان میسپارند و از تحویل به موقع آن اطمینان خاطر بیشتری حاصل میکنند. همچنین صاحبان کامیونها نیز با خیال آسودهتری سرمایه خود را به رانندگان میسپارند.
کار حساب و کتاب داره
یکی از بخشهای پر دردسر سیستم حمل و نقل رسیدگی به امور مالی و اطلاعات و اسناد و مدارک است. سیستم مدیریت حمل و نقل شیپین با ساماندهی اطلاعات و ثبت و ضبط اسناد امور مالی را طبقه بندی کرده و همهی اطلاعات لازم را ساماندهی میکند. با این سامانه هرجا و هر زمان که بخواهید به اسناد مالی دسترسی خواهید داشت و به راحتی میتوانید به تحلیل اطلاعات و دادههای مالی و سایر موارد بپردازید. این روشی است که از ایجاد هرگونه سوتفاهم جلوگیری به عمل میآورد و با شفافسازی اطلاعات اعتمادسازی را سهل خواهد کرد.
استفاده از این سامانه در قیاس با روشهای سنتی از نظر سرعت رسیدگی و دسترسی به اطلاعات بسیار بهتر و قابل قبولتر میباشد و امکان خطاهای محاسباتی را به حداقل ممکن میرساند و ضریب اطمینان را بسیار افزایش خواهد داد.
میخواین بدونین چه موقع بارتون کجاست؟
پیش از این با استفاده از روش سنتی از موقعیت بار و رانندگان اطلاعات کافی در دسترس نبود. امروزه با سامانه مدیریت حمل و نقل نه تنها از موقعیت لحظهای بار و رانندگان اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار میگیرد، حتی از نوع و تعداد خودروهای موجود آگاهی کاملی خواهید داشت.
به این ترتیب از وضعیت بار ارسال شده و موقعیت رانندگان و زمان رفت و برگشت و تاخیرهای احتمالی باخبر میشوید.
مدیریت نوین با شیپین
سامانه مدیریت حمل و نقل شیپین در تلاش است تا خدمتی شایسته را به صنعت حمل و نقل ارائه دهد و در رفع مشکلات موجود و افزایش بهرهوری صنایع ملی سهیم شود.