ون تاریخی فولکس واگن این بار به صورت برقی تولید خواهد شد تا هویت این برند مشهور آلمانی را با فن آوری مدرن و به روز ترکیب کند.

فولکس واگن ID.Buzz پیش از این به صورت کانسپت رونمایی شده بود.

حال مدل نهایی و تولیدی آن در دو مدل سرنشین دار و مخصوص بار معرفی شده که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

از نظر زبان طراحی کلی فولکس واگن تا جای ممکن به زبان کلاسیک ون‌های دهه 60 و 70 خود وفادار مانده است.

اما در بخش فنی و تجهیزات با یک محصول کاملا مدرن و کارآمد طرف هستیم.

ID.Buzz بر پایه پلت فرم ماژولار MEB فولکس واگن ساخته شده است. ارتفاع آن تنها 1 سانتی متر کمتر از کادیلاک اسکلید است.

در 40 سال گذشته فولکس واگن ون های کارآمد و پر فروش ترنسپورتر را به بازار عرضه کرده است.

با این وجود قوای محرکه برقی امکان بازگشت زبان طراحی دوست داشتنی ون تاریخی فولکس واگن را پس از 40 سال مهیا کرده است.

این پلت فرم در مدل‌های دیگر از جمله ID.4 و آئودی Q4 e-tron نیز استفاده شده است.

بسته بزرگ باتری دقیقا در کف این ون قرار گرفته است و در حدود 4.7 متر فضای داخلی قابل استفاده دارد.

مدلی که در تصاویر مشاهده می‌کنید نسخه اروپایی این ون با فاصله بین دو محور 3 متری است.

در مدل آمریکایی این فاصله بین دو محور بزرگ‌تر خواهد شد و ردیف سوم صندلی نیز به آن اضافه خواهد شد.

پهنای این ون نیز برابر با 1.98 متر است و ارتفاع آن نیز به 1.93 متر می‌رسد.

مدل اروپایی از یک بسته باتری با ظرفیت 82 کیلووات ساعت انرژی می‌گیرد که در حدود 77 کیلووات ساعت آن قابل استفاده است.

موتور الکتریکی قرار گرفته بر روی محور عقب نیز 201 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

مدل آمریکایی از بسته باتری بزرگ‌تر و قدرت موتور بیشتر برخوردار است. همچنین امکان اضافه شدن موتور دوم بر روی محور جلو نیز امکان پذیر است.

انتظار می‌رود که مدل مجهز به 2 موتور حداکثر خروجی برابر با 295 اسب بخار داشته باشد.

برد حرکتی آن نیز بر اساس سیکل ترکیبی WLTP برابر با 402 کیلومتر است.

شارژ سریع DC با نرخ شارژ 170 کیلو وات ساعت نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است.

10 رنگ به طور استاندارد قابل انتخاب است و 30 رنگ اختصاصی دیگر نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

امکان انتخاب رینگ‌های 19 و 20 اینچی نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

ضریب درگ مدل مخصوص سرنشین دار 0.28 و ضریب درگ مدل مخصوص جا به جایی بار برابر با 0.29 است.

فولکس واگن قصد دارد تا ID.Buzz را در سایت تولیدی هانوفر آلمان تولید کند.

در حال حاضر قیمت نهایی این محصول به طور دقیق مشخص نیست اما انتظار می رود که برچسب قیمت 50 هزار دلاری برای مدل پایه دور از انتظار نباشد.