جالبز/ نسل فعلی فورد موستانگ که از سال 2020 مجهز به گیربکس ده سرعته اتوماتیک شده، به دلیل نقص فنی احتمالی در ترمز فرا خوانده شده است. گفته میشود که موستانگ دو پداله، دارای یک براکت پدال ترمز است که میتواند ترک بخورد و خطر تصادف را افزایش دهد.
طبق نظریه سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه های آمریکا یاNHTSH ، این شکستگی ها ممکن است در هنگام یک توقف ناگهانی ایجاد شوند.
فورد میگوید که این مسئله ناشی از طراحی نامناسب حاشیه آن و مواد پلی پروپیلن استفاده شده در مونتاژ پدال ترمز است. این فراخوان تقریبا روی 38000 موستانگ ساخته شده در تاریخ های 4 مارس 2019 تا 13 آگوست 2020 در کارخانه ی تولید خودروی میشیگان تاثیر گذاشته است.
تنها فورد موستانگ نیست که با این فراخوان روبه رو شده است. مدل دیگری از این شرکت خودروسازی به نام فورد ترانزیت ون نیز تحت تاثیر فراخوان هایی قرار گرفته است.
مشکل پمپ آب فورد ترانزیت ون
این فراخوان جدید مربوط به اختلالات پمپ آب برخی ترانزیت های ساخته شده در سال 2017 و2019 میشود. گفته میشود که امکان گرم شدگی بیش از حد پمپ آب برقی که در برخی از مدل های فورد ترانزیت نصب شده است، وجود دارد.
کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا ادعا میکند که فیوز 15 آمپری ترانزیت، برای محافظت از قطعه های الکترونیکی مناسب نیست زیرا مشکلات مربوط به پمپ آب میتواند به طور بالقوه باعث ذوب شدن اجزا و در موارد شدیدتر آتش سوزی شود.فورد ترانزیت
اتوکار نیوزیلند برای تایید اینکه آیا فراخوان ها باید در مورد وسایل نقلیه فروخته شده هم اعمال شود یا خیر با فورد تماس گرفت. سخنگوی این شرکت متعاقبا به او اعلام کرد که فراخوان فورد موستانگ مربوط به مدل های راست فرمان فروخته شده نمیشود ولی فراخوان مربوط به ترانزیت باید روی خودروهای فروخته شده به صورت محلی اعمال شود.
فورد در ادامه افزود: ما اکنون 1557 خودرو داریم که تحت تاثیر فراخوان مربوط به پمپ آب قرار گرفته اند. این پمپ، یک پمپ برقی است که بعد از خاموش شدن موتور کار میکند. آن ها میگویند اگر مشکل برقی در موتور پمپ آب وجود داشته باشد، فیوز 15 آمپری موجود در دستگاه کار نمیکند و ممکن است باعث گرم شدگی بیش از حد سیم ها شود. فروشنده ها میتوانند یک فیوز 7.5 آمپری روی خودرو نصب کنند.