پدال/ لامبورگینی اوروس شاید به عنوان گل سرسبد شاسی بلندها در برخی پیست‌های مشهور شناخته شده باشد اما در خط مستقیم چه عملکردی دارد؟

خب قبلاً شاهد درگ این خودرو با قدبلندهایی همچون استون مارتین DBX و جیپ گرند چروکی تراک هاوک بوده‌ایم اما هیچ‌یک از این خودروها قدرت ۷۷۰ اسب بخاری فورد F-150 شلبی سوپر اسنیک اسپورت را ندارند. این پیکاپ توانایی ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای را داشته اما آیا می‌تواند یک شاسی‌بلند قلدر با صندلی‌های بیشتر، لوکس‌تر و سنگین‌تر را شکست دهد؟

خب اوروس به نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو مجهز بوده و قدرت ۶۴۱ اسبی و شتاب ۳.۶ ثانیه‌ای دارد بنابراین این دو خودرو حداقل در روی کاغذ شبیه یکدیگر عمل می‌کنند.

البته در واقعیت وضعیت متفاوت است. با وجود مزیت لانچ کنترل زمان زیادی طول نمی‌کشد که توربوها به کار افتاده و اوروس همچون طوفان به راه افتاده و پیکاپ فورد را شرمنده می‌کند. بله با قیمت فراتر از ۲۰۰ هزار دلاری اوروس قطعاً انتظار وجود لانچ کنترل را داریم اما خب با قیمت ۶ رقمی سوپر اسنیک اسپورت، انتظارات بالایی هم از این پیکاپ وجود دارد. البته برای آنکه رقابت منصفانه‌تری باشد یک‌بار دیگر هر دو خودرو مچ اندازی می‌کنند هرچند این بار لانچ کنترل اوروس خاموش است. اینجا هم تفاوت زیادی وجود نداشته و اوروس پیروزی قاطعی را به دست می‌آورد.

اما در درگ رولینگ یا در حال حرکت وضعیت چگونه است؟ علیرغم پاسخ پدال گاز بهتری که از پیشرانه‌ای سوپرشارژردار انتظار داریم، F-150 شلبی سوپر اسنیک این بار نیز قافیه را به اوروس می‌بازد و این در حالی است که قدبلند لامبورگینی از تأخیر واضحی در توربو رنج می‌برد. اینجا تعویض دنده و آئرودینامیک بهتر خودش را نشان می‌دهد اما به نظر می‌رسد قدرت بالای شلبی می‌تواند باعث برتری نسبی این خودرو در زمان حرکت شود. قیمت این پیکاپ در حالت پایه از حدود ۹۵ هزار دلار شروع می‌شود.