پدال/ مرسدس A45 S AMG سلطان هاچ‌بک‌های داغ است اما آیا ب‌ام‌و M2 CS و آلپاین A110 S می‌توانند آن‌را در خط مستقیم به چالش بکشند؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال بهتر است اول نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مرسدس ۴۲۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از سوی دیگر، ب‌ام‌و M2 CS به لطف موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی خود با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین عضو این جمع است. برای انتقال این نیرو گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل انتخاب است اما برخلاف A45 S، این کوپهٔ ب‌ام‌و خودرویی محرک عقب است. ضعیف‌ترین خودروی این رقابت هم آلپاین A110 S است که از یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوی جمع‌وجور با ۲۹۲ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و مثل ب‌ام‌و، کوپه‌ای محرک عقب است.

البته هرچند آلپاین کمترین قدرت را در اینجا دارد اما باید توجه داشت که با تنها ۱۱۱۷ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودروی رقابت هم محسوب می‌شود. به همین دلیل هرچند A110 S قدرت بسیار کمتری نسبت به دو خودروی دیگر دارد اما در طول مسابقه به‌خوبی با رقبا مبارزه می‌کند. با آغاز رقابت که در هوای سردی برگزار شده، جای تعجب نیست که مرسدس از برتری در لانچ برخوردار است و به‌سرعت جلو می‌افتد. در همین حال، آلپاین هم ب‌ام‌و را پشت سر گذاشت زیرا رانندهٔ M2 CS باید با گیربکس دستی دنده‌ها را تعویض می‌کرد. با افزایش سرعت اما ب‌ام‌و توانست از آلپاین پیشی گرفته و زودتر از خط پایان عبور کند اما نتوانست مرسدس را بگیرد و نهایتاً با ۰.۱ ثانیه اختلاف، مسافت ۱۰۰۰ متر را به پایان رساند.