پدال/ آئودی S3 با برخورداری از ۳۱۰ اسب بخار قدرت که از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود، خودروی کُندی نیست. این موضوع در مورد نسل قبلی S3 هم صدق میکند زیرا قوای محرکهٔ آن کاملاً مشابه نسل کنونی است. هردو نسل این هاچبک اسپرت آلمانی از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو استفاده میکنند که قدرت یکسانی دارد و از طریق گیربکس یکسانی انتقال پیدا میکند؛ بنابراین آیا S3 جدید میتواند سریعتر از نسل قبلی خود باشد؟
بله هردو نسل هاچبک اسپرت آئودی قوای محرکهٔ یکسانی دارند اما نسل کنونی با ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن، کمی از نسل قبلی با وزن ۱۴۴۵ کیلوگرم سنگینتر است. این اختلاف قابلتوجهی است که بخشی از آن میتواند به خاطر سیستم فیلتر ذرات در نسل جدید باشد؛ بنابراین S3 قدیمی با وزن کمتر احتمالاً میتواند نسخهٔ جدید خود را مغلوب کند. در این ویدئو سه مسابقه شامل یک درگ و دو رولینگ برگزار میشود و خودروها در همهٔ آنها بسیار نزدیک به هم عمل میکنند اما عجیب اینکه S3 جدید علیرغم وزن بیشتر، در مسابقهٔ درگ نسل قبلی را مغلوب میکند. البته اختلاف دو خودرو بسیار جزئی و در حد یکدهم ثانیه است ولی بااینحال نتیجه بسیار جالب به نظر میرسد.
در این نتیجه عوامل دیگری از فشار باد تایرها گرفته تا کیفیت سوخت میتواند تأثیرگذار باشد اما کارواو معتقد است که برای جبران لطمات فیلتر ذرات، آئودی پیشرانهٔ نسل جدید S3 را برای ارائهٔ قدرت بیشتر در دورهای میانی از نو تنظیم کرده است. پس از مسابقهٔ درگ نیز دو مسابقهٔ رولینگ و نهایتاً آزمایش ترمز انجام میشود که نتیجهٔ آنها را میتوانید خودتان در ویدئوی بالا ببینید.