اسب بخار/ اولین سری از خودروهای N-Line در نمایشگاه فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. در آن نمایشگاه مدل مفهومی گرن توریسمو (Gran Turismo Concept) که چشم اندازی از خودروهای سال ۲۰۲۵ شرکت هیوندای بود به نمایش گذاشته شد.
در سال های اخیر دیدیم که شرکت هیوندای در مسابقات برگزارشده توسط فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) حرفی برای گفتن داشت و توانست نام خود را در این زمینه نیز بر سر زبان ها بیاندازد.
مسابقات WRC بستری مناسب برای تست و بررسی خودروهای N-Line شرکت هیوندای بود، زیرا مسیر مسابقات در این تورنومنت بسیار متنوع بود و خودروهای N-Line کاملاً در شرایط سختی قرار می گرفتند. مسیرهای سنگلاخ (Gravel)، آسفالته (Tarmac)، یخی و برفی (Ice & Snow) از جمله مسیرهایی بود که خودروها طی مسابقات WRC در آن شرایط قرار می گرفتند و به خوبی به چالش کشیده می شدند. این مسیرهای سخت این اجازه را به شرکت هیوندای می داد تا مشکلات خودروهای خود را به خوبی شناسایی کند و در راستای رفع آن مشکل ها تغییرات لازم را اعمال کند.
اولین سری از خودروهای N-Line در نمایشگاه فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. در آن نمایشگاه مدل مفهومی گرن توریسمو (Gran Turismo Concept) که چشم اندازی از خودروهای سال ۲۰۲۵ شرکت هیوندای بود به نمایش گذاشته شد.
اولین خودروی سری N-Line که به تولید انبوه رسید هیوندای i30 بود که در پیست Nordschleife در نوربررینگ (Nürburgring) حدود ۱۰٫۰۰۰ کیلومتر تحت تست دوام (Durability Test) قرار گرفت.
چرا از حرف N برای نام گذاری این سری استفاده شد؟
حرف N در این نام گذاری به دو چیز اشاره دارد، شهر نامیانگ (Namyang) در کره جنوبی، که مرکز جهانی هیوندای از سال ۱۹۹۵ به شمار می رود و اولین بار ایده تولید خودروهای پرقدرت و اسپرت هیوندای در آن جا مطرح شده بود.
و همچنین پیست نوربررینگ که مرکز تست شرکت هیوندای در اروپا بود و i30 N-Line در آن جا مورد بررسی قرار می گرفت. در مراحل بعد همه خودروهای این سری در پیست نوربررینگ بین ۴۲۰ تا ۴۸۰ بار و حدود ۱۸۰ هزار کیلومتر، هم در مسیر خشک (Dry) و هم در مسیر تر (Wet)، تحت شرایط سخت رانندگی و فقط در طی ۴ هفته تست می شد.
نام هر دو مکان گفته شده با حرف N شروع می شود، به همین دلیل، هیوندای تصمیم گرفت تا با توجه به اهمیت این دو مکان در تولید این سری از خودروها، بر روی این خودروها نام N-Line را قرار دهد.
مهم ترین فرد در گسترش و اجرای این طرح آلبرت بیرمن (Albert Biermann) بود که در سال ۲۰۱۵ در هیوندای استخدام شد. آلبرت بیرمن با تجربه و علم بالایی که در زمینه خودروهای پرقدرت جاده و مسابقه ای داشت توانست پیشگام برند هیوندای در تولید خودروها N-Line شود و نتیجه قابل قبولی را برای این شرکت رقم زند.
با تولید خودروهای N-Line، هیوندای سعی داشت لذت رانندگی با خودروهای پرقدرت و چابک را به راننده اهدا کند، از این رو، از لفظ ضربان قلب بر دقیقه (Heartbeats Per Minute) یا BPM استفاده کرد تا از این طریق، اوج هیجان هنگام رانندگی با این خودروها را برای خریداران تصویرسازی کند و مشتریان را برای خرید خودروهای سری N تحریک کند.