پدال/ دنیای خودرو باید با هاچبک دیگری خداحافظی کند چراکه تولید آلفارومئو جیولیتا پس از سال ۲۰۲۰ دیگر ادامه پیدا نمیکند. جیولیتا هرگز در آمریکا عرضه نشد هرچند ایتالیاییها نام این خودرو را در سال ۲۰۱۷ ثبت تجاری کرده بودند؛ اما جیولیتا هنوز هم به عنوان محصولی با سواری هیجانانگیز که رقیب فولکسواگن گلف بوده جذابیتهای خاص خودش را داشته و از شنیدن خبر توقف تولیدش واقعاً ناراحت هستیم.
آلفارومئو پس از توقف تولید میتو در سال ۲۰۱۸ و جیولیتا در چند روز آینده دیگر هاچبکی در سبد محصولات خود نخواهد داشت. این موضوع منطقی است چراکه این خودروساز اخیراً به دنبال تبدیل شدن به رقیبی لوکس و شیک برای کمپانیهایی همچون مرسدس بنز و ب ام و بوده و محصولات سطح بالایی همچون سدان جیولیا و شاسیبلند استلویو را تولید کرده است.
برنامهای برای تولید جایگزین جیولیتا وجود ندارد بلکه آلفارومئو روی کراس اوور جدید توناله تمرکز خواهد کرد که قیمت مناسبی هم خواهد داشت. ایتالیاییها همچنین در حال برنامهریزی برای تولید یک کراس اوور کوچکتر هستند که میتواند جایگاه قبلی جیولیتا و میتو را پر کند.
جیولیتا در سال ۲۰۱۰ و در خلال گرامیداشت یکصد سالگی آلفارومئو معرفی شد. در طول این ۱۰ سال ایتالیاییها چند فیس لیفت را روی جیولیتا اعمال کردند و این خودرو در این بازه زمانی به فروش بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه رسید.
این خودرو با پیشرانههای متنوعی از نسخه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری دیزلی ۲۴۰ اسبی گرفته تا نمونه ۱.۷۵ لیتری مشترک با مدل اسپورت ۴C در دسترس بوده است.
ظاهراً آخرین نسخه جیولیتا پیش از کریسمس تولید شده و بنابراین تولید این خودرو بهصورت رسمی به پایان رسیده است. آلفارومئو جزئیات آخرین نمونه تولیدی این هاچبک را منتشر نکرده است.