یک نمونه کمیاب از فورد موستانگ شلبی ۱۰۰۰ مدل ۲۰۱۲ برای حضور در یک حراجی در سال آینده میلادی ثبتنام کرده است. شلبی ۱۰۰۰ که پنج سال پس از رونمایی GT500 روانه بازار شد، عملکرد بهتری از سوپرکوپه فورد داشت و از یک ۵.۴ لیتری V8 و یک سوپرشارژر مایعخنک ۳.۴ لیتری کنبل سود میبرد که رویهمرفته بالغبر ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند.
فورد برای انتقال این حجم از قدرت ماستنگ شلبی ۱۰۰۰ به زمین از یک جعبهدنده ۶ سرعتی دستی با دسته دنده کوتاه استفاده کرده بود که نهایتا قدرت را به چرخهای عقب منتقل میکرد. شلبی در سال ۲۰۱۲ تنها ۴۲ دستگاه GT500 را به شلبی ۱۰۰۰ ارتقا داد بهاینصورت خودرویی کمیاب را خلق کرد.
بهینهسازی موستانگ مشتریان شامل نصب یک میل گاردان آلومینیومی، استفاده از اجزای جداشونده شاسی منحصربهفرد، سیستم فنربندی شلبی/ ایباک K2 و یک اتصال آلومینیومی از برند وات میشد. موستانگ شلبی ۱۰۰۰ به سیستم ترمزی توانا مجهز شده بود که در جلو و عقب بهترتیب شامل دیسک با کالیپرهای ۶ و ۴ پیستونی میشد.
شلبی برای تمایز هرچه بیشتر شلبی ۱۰۰۰ با GT500، طراحی بدنه آن را نیز کمی بهبود بخشید. بخشهایی چون کاپوت بازنظریشده مجهزبه خروجی کاربردی هوا، اسپلیتر جلو جدید و یک دیفیوزر تازه میشد. تمام این مجموعه نیز برروی رینگهای آلومینیومی ۲۰ در ۹ و ۲۰ در ۱۱ اینچ بهترتیب برای جلو و عقب سوار شده بودند؛ خود این رینگها نیز درون تایرهای چسبنده قرار گرفته بودند تا قدرت بهطور صحیح به آسفالت منتقل گردد.
شلبی امکرین کار خود را به اینجا ختم نکرد و درون کابین از صندلیهای جدید اسپرت، سیستم تهویهمطبوع دو منطقهای، سردسته دنده سفیدرنگ و یک پلاک مخصوص به هر خودرو استفاده کرد.
موستانگ شلبی ۱۰۰۰ که قرار است در حراجی به فروش برسد با کد «CSM 12SM0025» تولید شده و تنها ۲۳ دستگاه مشابه از آن از خط تولید شلبی خارج گردید است. با این اینگه این موستانگ سرخرنگ بیش از ده سال سن دارد، حدود ۲۴۲ کیلومتر کارکرد دارد و مسلما طرفداران زیادی را در حراجی سال آینده مکیوم به سوی خود جذب میکند.