میهن پست/ جنسیس GV70 جدید چندی پیش بصورت سوپرایز کننده ای معرفی شد و ما در این مطلب از میهن پست قصد داریم تا به بررسی ویژگی های این خودرو بپردازیم.
پیش از آنکه رونمایی رسمی شاسیبلند جدید جنسیس GV70 در اواخر سال جاری انجام شود کرهایها طی حرکتی سورپرایز کننده تصاویر رسمی بدنه و کابین این خودرو را منتشر کردند.
جنسیس در طراحی GV70 2022 از فلسفه طراحی ظرافت اسپرت سود برده و به همین خاطر در بخش جلو شاهد جلوپنجره خاص این برند و چراغهای چهارتایی مشابه دیگر محصولات این برند یعنی G70، G80، G90 و GV80 هستیم.
در پروفایل جانبی این شاسیبلند جدید میتوانیم خط پارابولیک را ببینیم که از بالای چراغهای جلو شروع شده و به طرفین خودرو میرسد. خط سقف کوپه مانند بکار رفته نیز کاملاً برجسته بوده و البته شیشههای گوشهدار نیز مستقیم پشت ستونهای C خمیده قرار گرفتهاند.
با رسیدن به بخش عقب GV70 جدید شاهد طراحی مشابه چراغها خواهید بود. الگوی ماتریکس G بکار رفته در سپر نیز مشابه دیگر محصولات این برند لوکس کرهای است. نسخههای استاندارد GV70 از مافلر عمودی و دیفیوزر همرنگ بدنه سود خواهند برد درحالیکه نسخه پرچمدار GV70 اسپورت که با رنگ قرمز در تصاویر مشخص است از رینگهای ۲۱ اینچی، سپر جلوی سفارشی و خروجیهای اگزوز گرد برخوردار خواهد بود.
در بحث کابین نیز باید گفت نسخههای استاندارد این شاسیبلند به فرمان دوپره و جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی جنسیس مجهز خواهند بود. از دیگر موارد قابلذکر میتوان به طراحی شیک و مینیمالیستی اشاره کرد که شامل صفحهنمایش دوم برای نمایش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع است. زیر این صفحهنمایش کوچک نیز دکمههایی برای عملکردهایی همچون ناوبری، رادیو و… تعبیه شده است. کابین GV70 تقریباً مشابه برادر بزرگتر خود بوده اما خود برخی تفاوتها در جزئیات نیز وجود دارد.
معاون ارشد و مدیر طراحی جهانی جنسیس در بیانیهای گفته است:
طراحی جسورانه و جدید GV70 فرصتهای جدیدی را برای جنسیس خلق کرده است. GV70 جدید نشان دهنده DNA طراحی جنسیس شامل عناصر کلیدی میباشد. سری ۷۰ محصولات ما هماکنون گسترش یافته است. به عنوان برندی لوکس در کره ما از ارائه زیبایی فضای سفید هیجانزده هستیم.
اما این خودرو با چه قوای محرکهای در دسترس خواهد بود؟ اگرچه جنسیس مشخصات فنی رسمی GV70 را اعلام نکرده اما میدانیم که این شاسیبلند از همان پلتفرم G70 استفاده کرده و بنابراین بهصورت استاندارد با طراحی دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد هرچند سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود.
مدلهای پایه به پیشرانه ۴ سیلندر توربو مجهز خواهند بود هرچند مشخص نیست که این نسخه از نوع ۲ لیتری ۲۷۹ اسبی آشناست یا اینکه همان پیشرانه ۲.۵ لیتری جدید با قدرت ۳۰۰ اسب بخار میباشد. انتظار میرود نسخه اسپورت هم با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۵ اسبی یا ۳.۵ لیتری توئین توربوی ۳۷۵ اسب بخاری عرضه شود.
شاید این خودرو در برخی بازارهای دیگر از جمله کره جنوبی با پیشرانه ۲.۲ لیتری توربودیزلی که قدرت ۱۹۹ اسبی و گشتاور ۴۴۱ نیوتون متری دارد عرضه شود.