پدال/ آستونمارتین اعلام کرده است که جانشین مدلهای ونتیج و DB11 تمام الکتریکی خواهد بود. این شرکت بریتانیایی هماکنون در اواسط راه الکتریکیسازی خود قرار دارد. این فرایند، با ساخت هایپرکار والکری آغاز شد که بهزودی تحویل آن به خریداران شروع خواهد شد. علاوه بر این، بهزودی برای کراساوور DBX یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی ارائه خواهد شد و سوپرکارهای موتور وسط والهالا و ونکوئیش هم قوای محرکهٔ هیبریدی خواهند داشت.
حال مدیر اجرایی آستونمارتین «توبیاس موئرس» طی مصاحبهٔ اخیر خود با اتو نیوز گفته است که محصولات موتور جلوی اسپرت کنونی این شرکت هم تمام الکتریکی خواهند شد. وی دراینباره گفته است:
بدون شک جانشین بخش اسپرت سنتی ما باید تمام الکتریکی باشد.
البته به گفتهٔ موئرس، اولین خودروی اسپرت تمام الکتریکی آستونمارتین در سال ۲۰۲۵ راهی بازار میشود که این یعنی ونتیج و DB11 کنونی بیشتر از آنچه پیشبینی میشد زنده خواهند ماند. پس از عرضهٔ این مدلهای اسپرت الکتریکی، آستونمارتین یک کراساوور تمام الکتریکی را هم معرفی خواهد کرد و تا سال ۲۰۳۰ نیمی از سبد محصولات این شرکت تمام الکتریکی خواهد شد.
در این دورهٔ جدید، مدلهای موتور وسط آخرین خودروهای آستونمارتین با پیشرانهٔ درونسوز خواهند بود. به گفتهٔ موئرس، محصولات الکتریکی این شرکت حداقل ۶۰۰ کیلومتر برد خواهند داشت. در دستیابی این شرکت به اهداف الکتریکی، همکاری فنی با دایملر هم کمک خواهد کرد کما اینکه هماکنون هم در سوپرکار والهالا از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG استفاده شده است. با وجود تغییر رویه به سمت محصولات الکتریکی اما موئرس فکر نمیکند که این کار موجب تضعیف برند آستونمارتین شود.