پدال/ پس از سالها افزایش فروش مداوم، در سال ۲۰۲۰ به خاطر شیوع بیماری کرونا تقریباً همهٔ خودروسازان دنیا با کاهش فروش مواجه شدند و بیوک هم با کاهش فروش ۲۱.۴ درصدی مستثنی نبوده است؛ اما در بین بانوان، بیوک پیشتاز بازار است بهگونهای که ۵۶.۱ درصد از خریداران این برند آمریکایی را بانوان تشکیل میدهند. این آمار در گزارشی از «دیترویت فری پرس» عنوان شده که روی خریداران خودروی زن و برندهای خودرو در ایالاتمتحده متمرکز است. دادههای این گزارش از ثبت خرید خودروهای نو و کارکرده گرفته شده که برتری بیوک را در جلب نظر بانوان نشان میدهد.
پس این برند آمریکایی، میتسوبیشی با ۵۴ درصد در مکان دوم و مینی با ۵۳ درصد در جایگاه سوم قرار دارند. نیسان و هیوندای با ۵۲ درصد نیز جمع پنج خودروساز محبوب در بین بانوان را تکمیل کردهاند؛ اما راز بیوک در جلب نظر زنان چیست؟ طبق این گزارش، این شرکت یک کمپین بازاریابی متمرکز بر زنان دارد که از چندین سال پیش فعال شده است. علاوه بر این، مشارکت قابلتوجه بانوان در روند طراحی محصولات این شرکت نیز در این زمینه مؤثر است. بهعنوانمثال، «سندیا جکسون» یک مهندس طراحی در جنرال موتورز است که صفحه آمپر بیوک انویژن جدید و زیر آرنجی دوقسمتی در کنسول مرکزی را طراحی کرده که نهتنها در محصولات بیوک بلکه در سایر محصولات جنرال موتورز هم وجود دارد.
این گزارش همچنین نشان میدهد که بانوان در خودروها بیشتر به ایمنی، راحتی، قابلیت اطمینان و مقرونبهصرفه بودن اهمیت میدهند درحالیکه از سوی دیگر، مردان بیشتر به طراحی بیرونی، تکنولوژی و سرسختی خودروها توجه دارند؛ اما دیگر برندهای زیر چتر جنرال موتورز بهاندازهٔ بیوک بین بانوان محبوب نیستند. طبق این گزارش، کادیلاک در بین برندهای جنرال موتورز دومین برند محبوب در بین بانوان است اما ۴۳.۹ درصد از خریداران این شرکت را زنان تشکیل میدهند که خیلی کمتر از بیوک است هرچند که هنوز هم از میانگین ۴۳ درصدی کل صنعت خودروسازی بالاتر است. شورلت اما با ۳۶ درصد، خیلی کم نظر بانوان را به خود جلب میکند درحالیکه جیامسی با تنها ۲۹ درصد، از آنهم پایینتر است.