پدال/ کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس اخیراً گفته فرصتی ۱۰ ساله را به برندهای نمادین آلفارومئو و کرایسلر میدهد تا خودشان را اثبات کنند. قطعاً چنین کاری آسان نخواهد بود اما غیرممکن هم نیست. اگرچه ما هنوز منتظر اعلام برنامههای احیای کرایسلر هستیم اما ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو که قبلاً سکاندار پژو بوده سریعاً به پیش میرود.
او قبلاً گفته که آلفارومئو باید از ایتالیا هدایت شود و شایعاتی هم درباره بازنشسته شدن پلتفرم جیورجیوی بکار رفته در جیولیا و استلویو منتشر شده است. پلتفرم کاملاً جدید این برند قادر به پشتیبانی از قوای محرکه پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی بوده و ظاهراً فرایند توسعه آن در حال انجام است. ایمپاراتو کاملاً از تاریخچه ۱۱۰ ساله آلفارومئو آگاه بوده و جدیدترین ایدههای او بسیار جذاب است. او در مصاحبه با نشریه موتورینگ علاقه خود به احیای برخی نام های نمادین را ابراز کرده است.
ایمپاراتو گفته است: “من به GTV بسیار علاقهمندم. فعلاً بیانیهای رسمی دراینباره وجود ندارد اما حس شخصی من این است که GTV را بسیار دوست دارم.” طرفداران پر و پا قرص آلفارومئو از شنیدن اینکه ایمپاراتو خودروی دوئتو اسپایدر را نیز دوست دارد خوشحال خواهند شد. این رودستر با حضور در فیلم The Graduate سال ۱۹۶۷ و بازی داستین هافمن مشهور شد.
GTV کوپه و اسپایدر نیز از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴ تولید شدند و بسیاری از افراد این دو خودرو را جزو بهترین خودروهای اسپورت دوران خود میدانند. البته هر دو مدل بازار محدودی داشتند و وضعیت آنها مشابه ۴C سالهای اخیر بود.
به همین دلیل است که احیای آنها شاید حاشیه سود چندانی برای آلفارومئو نداشته باشد. البته این به معنی عدم زنده شدن چنین نام هایی نیست اما محصولات محبوبتری همچون کراس اوور توناله و جایگزین استلویو جزو اولویتهای اصلی این خودروساز هستند.
مدیرعامل آلفارومئو میافزاید:
در دوران تغییرات بزرگ صنعت خودرو، اولویت اول حفاظت از آلفارومئو و عبور از چالشهای مربوط به الکتریکی سازی، سیستمهای ارتباطی و ایمنی است. من باید هزینهها را کاهش دهم و درعینحال محصولاتی هیجانانگیز تولید کنم.
این هیجان با تولید محصولاتی همچون جیولیا GTA بروز داده شده است. چالش بعدی هم ترکیب هیجان آلفارومئو با الکتریکی سازی است.
ایمپاراتو در نهایت میگوید:
واضح است که آلفارومئو باید الکتریکی شود… زیرا اگر اینگونه نشود ما مردهایم…