پدال/ تاکنون هیچ تصویر جاسوسی از نسل بعدی آئودی A4 منتشر نشده اما برخی اخبار جالب درباره نسل B10 این خودرو به گوش رسیده است. اول اینکه گفته می‌شد ارباب حلقه‌ها در A4 جدید از پلتفرم MQB استفاده خواهد کرد چراکه عدم استفاده از پلتفرم MLB باعث صرفه‌جویی حدود ۱ میلیارد دلاری برای این شرکت خواهد شد؛ اما ظاهراً قرار نیست این‌گونه باشد.

چیزی که به‌صورت قطعی رخ خواهد داد استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی برای مدل پرچم‌دار RS4 آوانت خواهد بود. آئودی اسپورت برنامه‌های خود برای الکتریکی سازی گل سرسبد خانواده A4 را اعلام کرده و اتوکار در خبری جدید مدعی شده این استیشن اسپورت همچنان پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی خود را حفظ نموده و یک پیشرانه الکتریکی را نیز پذیرا خواهد شد. نیازی به گفتن نیست که این خودرو در صورت تولید قدرت و گشتاوری فراتر از ۴۴۴ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتون متر مدل فعلی خواهد داشت.

موضوع جالب اینکه اتوکار ادعا می‌کند نسخه تمام الکتریکی RS از نسل بعدی A4 نیز در حال توسعه است. این محصول تمام الکتریکی یک خودروی ویژه با پلتفرم PPE خواهد بود و از پلتفرم MLB استفاده نخواهد کرد.

حالت منطقی این است که RS4 شکل بدنه استیشن خود را حفظ کرده و A4 RS E-Tron (این نام تائید نشده) شکل متفاوتی خواهد داشت. رسانه بریتانیایی می‌گوید A4 الکتریکی شکل کاربردی‌تر لیفت بک خواهد داشت و مشابه A6 E-Tron خواهد بود. انتظار می‌رود این مدل دارای دو پیشرانه الکتریکی با قدرت تائید نشده ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر باشد.

همچنین خبر رسیده A4 سنتی همان ابعاد نسل کنونی را داشته اما ساختار عقب آن برای جای دادن مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۱۴.۴ کیلووات ساعتی حالت متفاوتی به خود خواهد گرفت. نسخه‌های پلاگین هیبریدی این خودرو در حالت تمام الکتریکی برد ۱۰۰ کیلومتری خواهند داشت. همچنین آئودی روی قوای محرکه هیبریدی ملایم و نمونه‌های بنزینی و دیزلی پاک‌تر برای پاس کردن قوانین یورو ۷ نیز کار می‌کند.

باور بر این است A4 B10 از فرمان پذیری چهار چرخ و سیستم خودران بهتر سود برده و سیستم تعلیق بادی نیز برای مدل E-Tron در نظر گرفته شود. گیربکس دستی نسل فعلی در برخی بازارها دیگر در نسل جدید وجود نخواهد داشت و این مدل فقط با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته مبدل گشتاوری عرضه خواهد شد.

اتوکار می‌گوید آئودی از سال ۲۰۲۳ نسل جدید A4 را عرضه خواهد شد و بنابراین احتمالاً معرفی رسمی آن تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که نسل بعدی A4 آخرین نسل دارای پیشرانه درون‌سوز خواهد بود زیرا مارکوس دوزمن رئیس آئودی قبلاً گفته A4 و A6 تا سال ۲۰۳۰ کاملاً الکتریکی خواهند شد.