پدال/ آئودی ماههای اخیر درباره برنامههای خود برای تولید خودروهای الکتریکی کاملاً خبرساز ظاهر شده است. ارباب حلقهها چند روز پیش از E-Tron GT رونمایی کرده که نسبت به پورشه تایکان، خودرویی راحتتر ولی به همان اندازه سریع میباشد. حتی مدیرعامل آئودی به احتمال تولید R8 الکتریکی نیز اشاره داشته و قبلاً نیز گفته شده نسل بعدی A4 و A6 از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده خواهند کرد.
با وجود این حجم از پروژه در دست اقدام به جرات میتوان گفت آئودی سرمایهگذاری زیادی روی توسعه خودروهای الکتریکی در آینده انجام داده است. این سرمایهگذاری همچنین شامل توسعه قوای محرکه و باتریهای جدید و کاراتر است که برد بیشتری را ارائه خواهند کرد. البته موضوع جالب اینکه اگرچه مدیرعامل آئودی اعتراف کرده محصولات تسلا از نظر شعاع حرکتی برتر هستند اما مارکوس دوزمن اخیراً پیشبینی کرده خودروهای الکتریکی آینده برد کمتری خواهند داشت.
او میگوید:
استفاده از باتریهای بزرگ برای ثبت شعاع حرکتی بالا روندی است که به نظر من دنبال خواهد شد. در آینده شعاع حرکتی این خودروها کاهش خواهد یافت زیرا زیرساخت شارژ متراکمتر شده و مشتریان تجربه بیشتری به دست خواهند آورد.
اگر زیرساختها بهبود یافته و زمانهای شارژ سریعتری را به ارمغان بیاورند ایده تولید خودروهای الکتریکی با برد کم منطقی خواهد بود. البته حرکت از سمت خودروهای درونسوز به مدلهای تمام الکتریکی آسان نخواهد بود. حتی مالکان محصولات آئودی نیز مجبور به هماهنگی با واقعیتهای موجود خواهند بود.
دوزمن میافزاید:
امروز شما به پمپبنزین میروید و خیلی راحت خودروی خود را از سوخت پر کرده و به کار خود میرسید؛ اما خودروهای الکتریکی به این اندازه طبیعی نیستند و شما مجبور هستید رفتار خود را کمی با آنها هماهنگ کنید؛ اما زمانی که از این خودروها استفاده کردید به نظر من ظرفیت باتریها دوباره کاهش خواهد یافت زیرا باتریها باعث میشوند خودروها سنگین و گران شوند.
این مدیر ارشد همچنین قول داده خودروهای الکتریکی آئودی با هدف مشخصی تولید شوند به این معنی که شما شاهد تبدیل خودروهای درونسوز به مدلهای الکتریکی نخواهید بود که خبر خوبی است.