پدال/ اکثر خودروسازان در حال برنامهریزی برای رسیدن به سبد محصولات تمام الکتریکی هستند هرچند که مطمئناً این انتقال بسیار زمانبر خواهد بود. آئودی همین اخیراً در اکتبر گذشته اظهار داشت که هنوز آیندهٔ مناسبی را برای پیشرانههای درونسوز میبیند اما بااینحال این شرکت آلمانی میداند که آیندهٔ صنعت خودروسازی به کجا میرود. به همین دلیل، مدیرعامل آئودی «مارکوس دوسمن» گفته است که این شرکت در آینده تمرکز بیشتری بر الکتریکیسازی خواهد داشت و این میتواند طی ۲۰ سال آینده آئودی را به برندی تمام الکتریکی تبدیل کند.
آئودی هماکنون در حال کار بر روی یک جدول زمانی برای انتقال به عصر الکتریکی است که در ماههای آینده آماده خواهد شد و تاریخهای هدفی را برای انتقال مشخص میکند. این جدول نمای کاملی از برنامههای آئودی را در برمیگیرد که شامل تاریخهایی برای خاتمهٔ تولید پیشرانههای درونسوز در کارخانههای شرکت میشود. آئودی زمانی بین ۱۰ تا ۱۵ سال را برای کامل شدن این انتقال تخمین زده است. البته حتی در شرایطی که این شرکت آمادهٔ عرضهٔ چندین خودروی تمام الکتریکی در اواسط این دهه میشود، برنامهریزی برای دو دهه بعد کار سادهای نیست.
در پایان سال ۲۰۲۰، آئودی مجموعاً پنج خودروی تمام الکتریکی و ۱۲ مدل پلاگینهیبریدی را به بازار عرضه کرد اما این تعداد افزایش خواهد یافت زیرا این عضو لوکس گروه فولکسواگن قصد دارد تا اواسط دههٔ جدید حدود ۳۰ خودروی پلاگین (شامل مدلهای تمام الکتریکی و پلاگینهیبریدی) را روانهٔ بازار کند که حدود ۲۰ مدل از آنها تمام الکتریکی خواهد بود. آئودی پیشبینی میکند که تا آن زمان فروش کلی خودروهای پلاگین از ۳.۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. البته تا زمانی که آئودی کاملاً به دورهٔ الکتریکی منتقل نشود، همچنان به کارآمدتر کردن پیشرانههای درونسوز ادامه خواهد داد.
برنامههای الکتریکی آئودی با کراساوور E-Tron آغاز شد و با مدل الکتریکی بعدی یعنی سدان E-Tron GT ادامه پیدا خواهد کرد. این مدل که هماکنون مراحل پایانی توسعه را سپری میکند، قرار است در بهار سال ۲۰۲۱ راهی بازار شود و احتمالاً چند ماه بعد با برچسب قیمتی ششرقمی به بازار ایالاتمتحده هم وارد خواهد شد. مرحلهٔ بعدی در مسیر طولانی آئودی تا رسیدن به آیندهای تمام الکتریکی هم نسخهٔ پرفورمنس RS E-Tron GT خواهد بود که بهتازگی با ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۸۸ ثانیه خودی نشان داده است.